Kväll hos mig

Vilken dag, eller dygn eller senaste dagarna rättare sagt. Kaos i onsdags ledde till krismöte (3 timmars möte) på torsdagen som i sin tur ledde till att jag stannade kvar på min tjänst. Jobb fredag som avslutades med promenad på kvällen från travet. 1 timme och 20 minuter effektiv promenad - hur skönt som helst. Lördagen bara försvann. Jag gjorde ingenting och helt plötsligt var det dax att skutta i säng. Söndag var det jobb igen och hela dan försvann, skönt skönt! Kände imorse när jag vaknade att det skulle bli helt underbart att vara ledig. Klev upp och såg ett sms från min underbara vän L. Hon ville komma upp med mosters go-rumpa idag och hälsa på! Jag skulle precis sms´a tillbaka ett stort JA när telefonen ringer. Sjuk personal. 20 minuter hon ska börja och innan jag ska kliva av mitt pass. Då blev jag riktigt less... Pratar med chefen och jag sätter igång att ringa runt. Som vanligt ingen som kan jobba. Få till slut ordning på eländet (bra som jag är och underbara uppskattande ord från chefen) och kan sluta kl 11. Bara 1.5 timmes övertid... Skyndade mig hem. Passade på att ringa och avboka en inskolning då jag behöver få vara ledig. Tog en snabbdusch hemma, dammsugade av och hann precis diska undan när jag hör dörren smygas upp. L och E är här!!!

Vi gör en heldag på IKEA och lite andra affärer. Köpte en söt liten rosa/lila/röd/grön-klänning till go-rumpan. Kom hem vid 16-tiden och fikade här hemma innan tjejerna åkte hem. Jag har precis fått i mig lite middag och ska strx ta en låååång promenad i skogen med Molly.

Imorgon är jag hel-ledig och det ska bli helt underbart skönt!!! Sen är det jobb som gäller onsdag, fredag, söndag och tisdag... Tufft men det går väl.

Fick ett samtal idag. Ska återkomma imorgon och boka tid. Kanske kanske kanske.... *hoppas*

Nu en promenad med Molly!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0