Intensiva dagar

DAN FÖRE DOPPAREDAN
Så som traditionen säger så var det uppesittarkväll med syster som gäller dan före dopparedan. Pasta Carbonara och sen inväntar vi Bingolotto med nyinköpta dutt-pennor!


Toktrötta som vi var så blev det sängen så fort vi insett att vi inte vunnit någonting i år igen.


JULAFTON
Vaknade strax före kl 9. Värken höll på att ta livet ur mig. Väckte en väldigt trött syster med lite julmusik och en klapp.


Traditionen håller i sig, ingen klapp för mig, men desto mer till katterna och Molly. Vi gjorde oss klara och blev upphämtade av föräldrar och bror. Åkte ut till mormor och morfar och inväntade där moster med familj. Grötfrukost tillsammans (eller lunch för alla andra, frukost för mig och syster) sen kom tomten (jag)!


Kl 14 lämnade vi första julfirandet och åkte in mot stan. Smärtan var gigantisk. Jag och Molly blev avlämnade på busstationen för att ta bussen hem, medan resten av familjen hämtade upp farmor. Vi har inte plats i bilen för alla, därför blir detta oxå en årlig tradition - att åka buss på julafton. Det är faktiskt ganska så mysigt. Sista turen som går för dagen. Blev upphämtad när jag klev av och vi åkte hem och kollade på Kalle Anka som vanligt medan vi drack lite glögg. Julmiddag dukades fram och alla började äta. Jag orkade sitta uppe i 10 minuter sen fick jag avvika till soffan och fortsätta ligga och vila som jag gjort hela dagen. Sen började den långa väntan.


Molly kände på sig att det var nåt på gång, då hon var väldigt orolig och uppe i varv. Kl 19 knackade det på dörren. TOMTEN KOM!!!


Molly blev helt överlycklig!!! Hon viftade på svansen och hoppade och pussade på tomten (som hade en Fulham-halsduk).

Klappar delades ut och sen skulle tomten gå.


Klappar öppnades.


Sen var julafton över och Molly lekte med sina klappar

och åt av alla ben och torkade godbitar hon fick. En bra jul om jag ska sammanfatta.


JULDAGEN
Juldagen inleddes med att jag vaknade 11.25 och insåg att jag för första gången sen jag blev utskriven från sjukhuset hade sovit en hel natt!!! Hur underbart som helst! Det var bara att göra sig klar och åka till msoter på julmiddag kl 14. Jag var chaufför, med tanke på alla tabletter jag trycker i mig så är det ingen höjdare att göra en coctail med lite alkohol. Strax efter kl 23 värmdes bilen upp och vi åkte hemöver. Jag var piggtrött som vanligt och kunde inte sova, så jag satt uppe och inväntade syster som var ute och juldagsfestade med sina kompisar. Hon kom hem 03.22 och Molly blev överlycklig. jag tog Molly med mig och skuttade i säng. Ljudbok fram till kl 5.40, sen slumrade jag fram till kl 11.


ANNANDAGJUL
Snöstorm, blåst och allmänt otrevligt väder ute gick jag upp till. Föräldrarna åkte iväg på stan och jag och syster klädde på oss för en blåsig snöpromenad med Molly i skogen.
       

Kl 16 var det dax. Timrå IK vs MODO!!! Kusin Richard kom hit och kollade, MODOit, hehe...


Slutresultatet blev 3-1 när det var klart!!! Wohoo!!!



Smärtan är upp och ner. Bra på morgonen men sen på em/kvällen så kommer den tillbaka igen. Ska börjar jobba om en vecka. Får se hur det utvecklar sig under veckan helt enkelt...

Kommentarer
Postat av: tjejen

Hittade din blogg av en slump och det är jag väldigt glad för. Jag har själv endometrios och det hjälper mig jättemycket att se att dina erfarenheter liknar mina så mycket. När smärtnivån är ok är vi ju som vilka som helst, det ju "bara" när den slår till som värst som vi slutar fungera. Fortsätt blogga och håll ut - en dag kommer vi bli friska.

2009-12-26 @ 23:37:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0