Åter igen på mitt andra hem.

I onsdags em slog det till. Jag VÄGRADE sitta på akuten ett par timmar, så jag stod ut den natten. Det var inte lätt. Ett par timmars sömn sen ringde klockan. Upp och kände efter. Smärtorna var kvar och dom var inte nådiga. Ringe och fick en akut-tid på gyn "kom upp så fort du kan". Underbara vännen M kom och skjutsade upp mig. Vilken underbar känsla det är när smärtorna släpper efter pcb-behandlingen!!! Åkte hem och la mig direkt i soffan. Somnade direkt i stort sett. Vaknade till vid 12-tiden då chefen ringde. Pratade och planerade lite. Sen ringde grannen på andra sidan gatan. Jag hade sökte henne tidigare. Hon tog ut Molly på promenad när hon ändå gick ut med Gandhi, sen behöll hon Molly så jag skulle få vila ett par timmar. Vid 14.30-tiden kom M upp och sa till mig direkt att ringa till gyn. Jag ringde och blev ombedd att komma upp omgående. Tog en taxi upp (fick guida chauffören vart han skulle!). Väl uppe på mottagningen igen, så fick jag lägga mig i ett rum. Allt strul som hände sen hoppar jag över, eller kan sammanfatta med följande: jag glömdes bort i rummet, blev överkörd av beslut som fattades utan mig, fick förklaring av läkaren efter 3.5 timme.

Det slutade som vanligt. En EDA-pump insatt (ryggmärgsbedövning) i torsdags kväll. Tyvärr gled den ut under natten/fm så dom fick sätta en ny i dag efter lunch. Nu sitter den jättebra. Jag har full känsel i benen, och är helt smärtfri.

Nu börjar tyvärr bedövningen att slå på hela ena sidan från höften upp mot axeln. Vilket inte är så bra, då det påverkar andningen... Har nyss sagt till om det så vi får se hur det blir... Det ska alltid vara något...

Som tur är har jag underbara föräldrar, syskon, vänner och grannar som ställer upp. Utan er skulle jag aldrig klara mig!!!


Molly och hennes bästa kompis Gandhi!

Kommentarer
Postat av: ejja

urk blä och fyyyyy! Skitkroppar är vad vi har! Rakt upp och ner oavkortat! Sunk.. Hoppas de går fort över, vännen min! Stoooor kram!!!

2009-11-30 @ 00:20:57
URL: http://ejjapejja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0