Nu blir det sova

Det är helt otroligt vad kroppen tar stryk när man har så här ont. Idag har jag legat precis hela dagen. Vanja var på besök igår. Vi gjorde stan i väldigt lugn takt. Blev en sväng på Birsta för hundfotografering för Molly. Hade jag fått välja så hade jag legat i sängen hela dagen... Det gick väldigt mycket värktabletter igår kan jag lova. Väl hemma så placerade jagmig i soffan och kollade lite på hockeyn. Gick som vanligt - inga kommentarer. Jag drog igång en porterstek och sen skötte den sig själv. Vi åt sen blev det en lugn promenad med Molly och vi hyrde en film. Hem och tillbaka till min plats i soffan. Vanja såg filmen Män som hatar kvinnor, tillsammans med Molly.

Molly njöt!!!

Jag halvkollade (har sett den 3 gånger redan, men som den bästa värdinnan jag är, så såg vi en film som min underbara gäst ville se) medan jag stickade vidare på min kjol. Sen var klockan så mycket att det var lika bra att sova. Som den bästa värdinnan jag är så tog jag soffan och överlät sängen till min gäst! Imorse skulle Vanja ta tåget tillbaka till sig och valde den tidiga bussen, 10.10. Jag var så pissdålig så den där bästa värdinnan fick övergå till den värdelösa värdinnan och jag stannade hemma i soffan. Sen har jag inte klivit upp alls idag, mer än nödvändigt, dvs när Molly behövde gå ut. Jag somnade vid 11 och vaknade till strac före kl 14.

Mamma och pappa kom på eftermiddagen vid 15-tiden. Min älskade pappa skulle fixa det sista i köksrenoveringen. Foga mellan diskhon och diskbänken. Underbara mamma gick ut med Molly åt mig. Jag fick åka ner på ICA för att köpa såpa (som jag var helt säker på att jag hade, men icke). Köpte även lite glögg, peppisar och ädelost. Vi fikade innan dom åkte hem och jag la mig tillbaka i soffan. Åt lite middag, rester från igår. Skönt att slippa laga nåt när jag inte orkar stå upp. Sen slog det till. Sista tuggorna fick jag knappt i mig. Blev toktrött!!! La ner mig i soffan igen och tvärsomnade. Vaknade vid 20-tiden. Ringde mamma en sväng, sen ut med Molly. Fick ringa ett jobbsamtal och löste ett problem och nu sitter jag här. Allt är förberett och klart, sängen är uppbäddad, katterna sover och Molly inväntar mig så vi kan sova. Är det inte bättre imorgon så blir det nog en till resa upp till gyn. Ska i vilket fall som helst ringa dit imorgon och försöka få prata med min läkare där uppe. Smärtorna har ädrat karaktär och styrka och det känns som om det är nåt som inte stämmer...

Men nu är det dax för sängen!

                                      Good night. Sleep tight. Don´t let the bedbugs bite!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0