Fullspäckad dag

Vaknade vid 9 imorse med en fruktansvärd huvudvärk och började ringa. Kom ganska fort fram på telefon til veterinären. Lill Strumpan är dålig igen. Fick en tid 11.20. Kvart i 11 fick jag väcka lilla Molly. Hon var helt slut efter kursen igår. Upp till veterinären och där blev det undersökning och röntgen. Dom hittade något på hennes lunga, troligtvis en förträngning av nåt slag. Fick recept på antibiotika och kortison. Ska prova det i 14 dagar sen ska jag tillbaka och göra ny röntgen på henne. Hem och fortsatte vila. Vid 14.30 väckte jag Molly igen och gick ner på stan. Mötte upp bror som passade Molly medan jag hämtade ut recept till lilla kissen. Sen hem för mer vila innan match. Huvudvärken släppte lite. Lyckades få i två tabletter i Strumpan, med mycket fräsande och morrande, samt en Molly som ville vara med och hjälpa till - inte det ultimata precis.

Blev hämtat av bror, J och mamma och vi åkte ut på hockey. Timrå vs SSK (Södertälje). Efter mycket om och men så vann Timrå med 3-1. Otroligt dåligt spel dock... Måste förbättras annars blir det INGEN bra säsong...

Hem och diskade undan och gick ut med Molly som blev ÖVERLYCKLIG att jag kom hem. Bytte om och gjorde en kopp te. Sen var det dax- Gårdagens Grey´s Anatomy-avsnitt. Tårarna rann - det var hur bra som helst! Gjorde mig klar och skuttade i säng. Inte ett dugg trött, men kände av en värk som var på ingående. Klev upp, åt 3 riskakor och tog tabletter. Kollade sen på Criminal Minds som spelades in från idag. Otäckt och äckligt avsnitt. Värken är kvar och det känns inte alls bra. Ska jobba imorgon, eller inskola i 2.5 timme, men det känns inte alls bra. Hoppas det släpper snart!!!

Ska lägga mig nu och läsa lite. Klockan är ju ändå 01.30... Borde vara trött nu. Jobbigt med sömnlöshet...

Kommentarer
Postat av: ejja

jo tack, jag vet! helt värdelöst när sömnen inte innfinner sig! hoppas värken släpper pronto! kramar!

2009-10-02 @ 03:00:44
URL: http://ejjapejja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0