Det var ett tag sen...

... jag bloggade, men nu är det dax (eller hur Ejja). Det har hänt en del, men jag har inte orkar skrivit nåt. Nu ska vi se, vad har hänt?
Söndag: vaknade med en sprängande huvudvärk så jag tillbringade hel förmiddagen och fram till kl 13.30 i soffan. J ringde och kom hit. Vi tog en sväng i skogen med Molly. Jag la ett spår när vi kom dit, vi gick sen vår runda i 40 minuter och kom tillbaka till spåret jag lagt. Satte ner Molly vid spår-början och hon var taggad! Jag gav henne kommando och hon drog iväg direkt! Nosen ner och drog exakt i spåret. Hon tappade bort sig mitt i, där spårförsvåringen var, men hittade tillbaka efter ett par sekunder och fortsatte till spårslutet. Hon var så otroligt duktig!!! Vi gick hem och tog en kopp te och satt och pratade. Molly var helt slut och somnade. Var sen upp till kusin och sambo och fikade. Molly fick en leksakråtta (från IKEA) och hon bar på den hela vägen hem. Jag fick INTE ta den ifrån henne. Mamma kom på kvällen med kyckling som vi åt och det var hur gott som helst! Såg en film på kvällen, som jag lånat av M och M, Honungsbiets hemliga liv. Vilken otroligt bra film!!! Se den om ni inte sett den än!!! Sen var det bara att skutta i säng.Mamma tog med Molly och lämnade av henne hos bror på kvällen.
Måndag: Klev upp 6.45 - as-tidigt!!! Skulle vara på utbildning kl 8 på kommunal. Facklig utbildning för oss arbetsplatsombud. En utbildning jag har väntat på i 2 års tid. Väldigt mycket bra information som jag kommer att ha nytta av. Var sen bort till farmor där bror och Molly väntade. Fick lite lunch av henne och vi fikade tillsammans. Tycker synd om henne. Hon är så ensam... Gick hem med Molly och vi tog det lugnt resten av dagen och kvällen. Hon var fortfarande väldigt trött efter söndagens spårning.
Tisdag: Klev upp tidigt. Tog en promenad med Molly ner till lill-Ica. Handla lite och sen hem. Började baka frukostbröd - filmjölksbröd - och sen blev det choklad-Biscotti och en morots -och banankaka. Får besök av mormor, morfar och älskade moster. Vi fikar och har jättetrevligt. Fikat blev väldig uppskattat! På kvällen gjorde jag en sats till av Biscotti och även skorpor. Tog en lång kvällspromenad på kvällen, i blåsten! Molly hoppade och lekte och var helt tossig hela tiden. Jag frös som en gris. Blev bara promenad i 30 minuter men det räckte och blev över!
Onsdag: Idag har vi bara tagit det lugnt. Lekte på baksidan efter lunch med Molly. Kl 19 kom älskade mamma och följde med oss till kursen på Hundens Hus. Molly är helt slut! Det var knappt hon orkade gå hem därifrån. Nu pratar vi en promenad på 5 minuter. Vi har provat lite godisgömmor som man kan göra själv hemma med saker man har i hemmet. Molly fattade på en gång hur hon skulle göra för att få tag på godiset. Vi lekte blindbock, dogzilla och även lite trix. Jag har en otroligt trött liten hund nu. Hon reagerar inte på någonting. Nu blir det vila i 2 dagar innan vi ska börja klicka in apporteringsstegen. Fick beröm av de andra kursdeltagarna (inte hundarna, men från deras matte och husse) att Molly är så otroligt duktig, lydig och lättlärd! Känns hur bra som helst!!! Hon är så otroligt duktig och lättlärd och visar att hon tycker att det är roligt det vi gör. Molly kan nog gå långt!!!

Nöjd Ejja? *fniss*

Nu sitter jag och väntar på att True Blood ska börja, kl 22 på svt1. Har spelat in Greys Anatomy som hade säsongspremiär ikväll. Hur spännande som helst - med båda serierna!!! Nu ska jag göra iordning lite kvällsfika innan jag ska ha sällskap tillsammans med svt1 en timme framöver!

Kommentarer
Postat av: ejja

jaa, bra där! ;) låter kul med spår! cash, jonas o jag tragglar vardagslydnad. bara EN gång kvar.. :( får fortsätta till våren s men skulle va intressant o prova på spår till lilleman som typ alltid går med snoken i backen. kramis!

2009-10-01 @ 01:15:34
URL: http://ejjapejja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0