Inlagd på isolering

Jag åkte återigen in på onsdag eftermiddag på en akuttid på gyn. Läkarna tog då beslutet att behålla mig tills vidare. På natten blev det outhärdligt och jag skickades ner på IVA. Där satte dom in en ryggmärgsbedövning. Ligger nu med en sån. Kan gå med stöd, då vänster ben är fullständigt borta. Går med ett RA-bord och två följeslagare OM jag skulle falla ihop, vilket är inte helt omöjligt.

Jag har sovit väldigt mycket. Idag känns det som den bästa dagen, men det beror nog på att de höjde bedövningen i natt då jag hade jätte jobbigt. Det är FULLSTÄNDIGT besöksförbud på hela sjukhuset på grund av den här jävla grisförkylningen som är och snokar i krokarna... Skönt de första dagarna då jag har varit helt slut, men nu är det tråkigt. Mina älskade föräldrar har varit här varje dag med lite småsaker. Dock hade de fått ringa mig när de åker upp till rätt våning, jag larmar efter personal som går och möter upp vid dörrarna in på avdelningen. Personalen får ta emot mina saker sen får föräldrarna gå igen.... Jag fick lite "estra treatment" idag. Jag fick lämna isoleringen!!! Pappa mötte upp mig UTANFÖR dörrarna och vi åkte ner, med droppställning och RA-bord, ner till garaget. Där stod mamma med MOLLY!!! Åh vad jag har saknat min lilla bebis!!! Men jisses vad jobbigt det var att lämna henne. Hon la huvudet på sned och kollade med sina stora svarta ögon på mig när jag gick...  "varför går du ifrån mig igen...???" När jag kom tillbaka på mitt rum så grät jag en skvätt. Jag har såna underbara föräldrar, släktingar och vänner som ställer upp och visar att de finns här för mig. Det betyder så otroligt mycket ska ni veta!!!

Morfar fyller år idag. Var jobbigt att ringa dit och gratta när jag hörde hela släkte i bakgrunden... Det hade kommit fram att jag hade väl tåkigt och skulle behövt ett trådlöst internet så jag kunde ha datorn här. Min underbara kusin M sa att hon hade en som jag kunde låna!!! Så nu har jag internet och kan samtala med omvärden här från isoleringen!!!

Får eventuellt komma hem nåt under nästa vecka. Dom ska börja trappa ut smärtlindringen på måndag (ryggmärgsbedövn.) och fungerar det bra så drar dom katetern och jag får komma hem. Beräknar själv runt tis/ons.

Nu är det mat här igen snart. Den är väl si så där kan jag säga... Lunchen var oätlig, så jag håller tummarna för att middagen är bra, för jag är jättehungrig nu!!!

Skriver igen när jag måste få ut mig nåt!

Tack för era kommentarer!!! Betyder väldigt mycket ska ni veta. Kram till er alla!

Kommentarer
Postat av: Ann

Här kommer en stor varm kram, håll ut vännen!

2009-09-12 @ 17:04:43
URL: http://annfilosoferar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0