Sök/spår-kurs

Ikväll var det dax. Mollys första riktiga kurs! Valp-kursen var också en kurs men det var lite annorlunda. Ikväll var det spår/sök som stod på agendan. Jag hade lite fjärilar i magen innan vi gick dit. Det är 6 unghundar i gruppen och jag vet ju hur glad och skuttig och hoppig och lekig Mollan blir när hon ser andra hundar. Lägg därtill en skog (där hon brukar få springa lös och leka) och aktivering så kanske ni förstår lite hur mina tankar gick. Väl på plats. Vi träffades utanför Hundens Hus. En JRT var redan där. Han drog och flämtade och gnällde och skulle fram och hälsa och ha sig. Molly kollade på mig. Jag sa till henne att sitta vid mig och det gjorde hon. Satt helt stilla (jag blev förvånad och imponerad). Dom andra hundarna dök upp en efter en och Molly började bli lite intresserad. Viftade på svansen och ville fram och hälsa. Jag sa till henne att stanna och hon satt kvar vid mig! Lena (instruktören) kom ut och vi gick iväg till skogen. Liten godis-träds-övning först och det gick hur bra som helst! In i skogen för att gå igenom hur man lägger spår. Dom andra hundarna var det full fart på. Skällande, gnällande, drag osv. Molly satt vid mina fötter hela tiden!!! Hon nosade runt omkring mig och kom sen tillbaka och satte sig, utan att jag behövde säga nåt! Så höll hon på under hela tiden vi var i skogen, 1.5 timme. Dom andra hundägarna frågade mig flera gånger hur jag hade gjort för att få henne så otroligt duktig, med tanke på att hon var yngst av dem alla!!! Jag är så otroligt stolt över min lilla hund!!! Älskade lilla bebisen min!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0