Träning och envishet!!!


Jag har get tmig tusan på att lyckas och jag känner nu att jag är på god väg. Ikväll visade det sig! Jag har tränat och tränat och belönat och berömt. Jag pratar självklart om Molly och träningen jag gör med henne.  Vi brukar träna på kommandon stanna, sitt, stanna kvar när jag går iväg, och stanna när det kommer någon annan. Var nyss ut sista svängen med henne. När vi kommit en bit upp för backen så ser jag att Lill Strumpan har följt med oss. Molly upptäcker henne och blir så där överlycklig som bara hon kan bli! Vi fortsätter gå. Molly gör sina behov och vi kommer ner på parkeringen. Strumpan har följt med oss och möter upp på parkeringen. Jag släpper Molly lös och säger åt henne att sitta och stanna kvar. Det är svårt i början men hon gör det! Fastän katten är inte ens 3 dm från henne!!! Dom fick dela på lite godis och sen sa jag till Molly att följa med sen gick jag mot porten. Molly kollar på Strumpan, kollar på mig, kollar på Strumpan igen och följer sen efter mig! Hela vägen till porten och in!!! Förut har hon tokrusat rakt på Strumpan eller Wilmer, knockat omkull dem och försökt få dem att leka med henne.

Jag är så stolt över min lilla bebis!!!!

Nej, jag litar inte på Molly än när det kommer andra hundar. Då skulle hon nog fullständigt ignorera mig och rusa fram för att leka/hälsa. Men vi tränar vidare. Målet är att hon ska sätta sig på kommando vid mig, fokusera på mig och låta objektet gå förbi. Det kommer nog en dag när det fungerar, men den dagen är inte här riktigt än :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0