Fika, gyn och kalas igår

Gårdagen var fullspäckad med händelser. Dagen började med skönsång a´la föräldrarna 07.09. Sen somnade jag om. Vaknade av födelsedagspussar från söta Molly vid 9.15 och vi klev då upp. Ut en sväng med bebis, sen in och gjorde klart det sista inför kvällens kalas. Duschade och gjorde iordning nya frisyren, dvs handduktorkade oc lät det självtorka, hehehe. Myste lite med bebis som fick ut och leka med Maja (grann-labben) innan jag gick iväg.

Träffade 4 underbara nya människor igår. Vi är alla endo-systrar och hade äntligen fått till en endometriosträff här i stan. Vi träffades på Tant Anci och Förken Sara där vi åt gott och pratade. Det var så otroligt skönt att äntligen få prata och träffa någon:
  • som VET vad jag går igenom,
  • som VET hur jag mår,
  • som VET hur det känns när man bara har mörker omkring sig,
  • som VET hur det känns att inte kunna få barn,
  • som VET hur det känns när man har nära och kära som är lyckliga och överlyckliga med gravidmage,
  • som VET hur det är att ligga med smärta,
  • som VET hur det är att tvingas till ett liv med konstant värk.
Jag fick tyvärr lämna sällskapet tidigare, då jag hade återbesökstid på gyn. Allt såg bra ut. Inga nya cystor, varken choklad eller endo. Hormontabletten ska jag sluta med, då jag inte har fått någon som helst effekt av den. Ska återkomma med en telefontid om ca 3 månader, om det inte blir nån förändring under tiden vill säga.

Därefter var det bara att ta sig hemöver. Gjorde ett stopp på ica och köpte lite tulpaner till mig själv, sen ytterligare ett stopp på Blå Kiosken för lite kina-hämt-mat. Hem och åt lite och garnerade tårtan:



18.05 kom föräldrarna. Jag fick en bokhylla jag kollat på och eftersom att det är jag och pappa i samma rum, så slog vi upp det på en gång. 18.10 började vi och 18.45 var vi klara! Sen droppade släkten in eftersom och jag bjöd på tårta och kaffe. Kl 21 var alla ute ur lght och jag kunde diska bort och göra snyggt här hemma igen.

Imorse kom söta Maria och fika lite tårta och vi pratade och hade lika trevligt som vanligt.

Nu ska jag ta mig en härlig promenad i vår-solen. Vad kvällen har att erbjuda vet jag inte än, men jag tror med all säkerhet att det blir en lugn hemmakväll med mig själv och en film.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0