Kyäni 14-veckors test-period forts.

Dag 4 - onsdag 28/4:
Vaknade till en helt okej dag. Åt frukost och gjorde oss klara för att ta en morgonpromenad till veterinären. Nej det hade inte hänt nåt igen, skulle bara hämta ett recept till Wilmer och lite med medicin till Molly. Vi hade precis kommit ut från porten när vi mötte grannen, Ulrika, som skulle ut på morgonpromenad med Gandhi - Mollys älsklings vän. Vi började att gå tillsammans. Ulrika var ganska dålig, feber och kunde knappt prata. Jag övertalade henne att gå hem och lägga sig och att jag skulle ta Gandhi med på promenaden. Jag och 2 hundar njöt av en härlig skogspromenad, där dom fick springa fritt. Hämtade medicin och recept och sen hem igen. Smärtorna var helt okej hittills. Ner på stan för en lunchdate med min Kyäni-försäljare. 4 timmar senare hade jag gjort ett bra klipp - minskat min mobilkostnad med drygt hälften och jag fick en iPhone till på köpet!!!

På kvällen var det hundmassage som gällde. Molly somnade under massagen och njöt verkligen. Brydde sig inte alls om de andra 3 hundarna som småskällde och skuttade runt. Hade lite känningar av smärtorna men inte så farligt.

Tablettintag: 2

Dag 5 - torsdag 29/4:
Vaknade med ett sms från grannen: har du möjlighet att ta med Gandhi på morgonpromenad? Självklart gjorde vi det! Blev en lång härlig runda i skogen en timme, med två galna hundar som röjde i buskar och snår. Molly var så himla duktig och kom direkt på inkallning, fastän att Gandhi sprang vidare. Hon lystrade direkt till om jag bara ropade på henne eller på båda. Duktiga lilla tjejen min!!! Hem och lämnade tillbaka en vovve och sen var det dax att göra sig klar för det efterlängtade mötet på AF. Där framkom det att jag ska ju inte vara inne hos handläggarna på själva AF utan på deras rehabiliteringsavdelning för att bedömmas vad jag klarar av att arbeta med... Där jag var i början av mars, för överlämning tillsammans med FK!!! Nu har jag gått i 1.5 månad och bara väntat, för att den jävla människan som jag träffade då, inte gjorde sitt jobb. Åh vad jag blir arg!!! Imorgon ska jag få en tid hos en rehab-handläggare, förhoppningsvis till veckan. Det är bara att fortsätta vänta, igen.

Ikväll var det dax för sista kurstillfället på massagekursen. Nu hade vi ett varsit rum, varje hund och förare, för att det skulle bli lättare för hundarna att koppla av. Molly somnade igen. Åh vad hon tycker det är skönt och mysigt! Helt klart värt varenda peng att gå den här kursen.

Nu ligger hon och sover och är så nöjd med livet. Har ätit sin vanliga mat ikväll. Hon mår bara bättre och bättre!!!

Smärtorna har varit i bra skick idag. Hur skönt som helst.

Tablettintag: 2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0