Måtte hon vara frisk nu!!!

Ringde veterinären igår för rådgivning om Molly. Dom tyckte vi skulle komma upp, igen. Efter 2.5 timme på veterinärshuset så hade Molly genomgått röntgen över buken/bröstkorgen, kontraströntgen, blodprover, ul av livmoder/urinblåsan och dom hade vätskat upp henne. Inga fel alls hittades. Vilket i sig är jätteskönt, men konstigt. Trond, veterinären som hade hand om oss på kvällen, sa att det är ju bra att det inte är nåt fel, men frustrerande att jag inte hittar vad orsaken är till att hon inte äter eller dricker. Hon fick en kortare kortisonkur som hon ska äta över helgen, då det kan hjälpa till att öka matlusten.

När vi kom hem då åt Molly lite iaf och drack lite vatten. Var upp nu igen på morgonen för sista bilden på kontrasten och allt ser bra ut. Hon åt lite nu på morgon också och dricker vatten igen. Hon gick med på promenaden upp till lv5 imorse och skuttade glatt med, det har hon inte gjort tidigare i veckan, utan jag har fått dra henne ut för att kissa...

Nu ligger hon och sover. Är helt slut efter veckans bravader kan jag tänka mig. Alldeles nyss började hon tokvifta på svansen, i sömnen. Undrar vad hon drömmer... Är hon så glad, då kan det inte vara gårdagen hon drömmer om kan jag tänka mig.

Nu håller jag tummarna för att hon mår bättre och börjar äta riktigt. Mitt hjärta håller på att gå sönder när min lilla bebis är dålig och inte mår bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0