Jävla duschlist och silikon.

Jag har länge varit på väg att köpa mig en duschlist istället för den förflyttningsbara jag hade (tack älskade Lisa för den). Jag var iväg och köpte en duschlist och våtrumssilikon. Duschlisten var ihoprullad. Där började jävulskapet. Man skulle lägga den i varmt vatten i 10 minuter för då skulle den "återfå sin ursprungliga form". Bull-shit! Visst den rullade upp sig och blev mjuk, men en av flärparna (som ska fästas mot golvet) låg och tryckte mot listens överdel (som stoppar vattnet). Efter 25 minuters böjande och rullande och klämmande i varmt vatten så fick jag till den relativt bra. Jag fick hjälp av en bakis-lillasyster att lägga silikon på bottenflärparna. Innan vi var klara så var det silikon på ställen det INTE ska vara silikon på, på mig, på syster, lite här och var på golvet. När vi väl fått ut hela listen och jag klippt bort 15 cm som inte passade så fortsatte eländet att jävlas. Det visade sig att när man lägger ut en list, den som jag köpt, så är det inte meningen att den ska ligga i vinkel tydeligen utan RAKT! När vi var klara så låg den i vinkel! Det var 6 timmar sedan. Jag håller fortfarande på att trycka kanten som vägrar ligga jämt efter golvet. Nu står det 5 flaskor (lotion, schampo, balsam, listerine och flux) på olika ställen och hjälper mig trycka ner listen! Tur man har hjälp ibland!!! Om en stund ska jag in och ta bort flaskorna och lägga ut en sista silikonrand runt listen bara för att vara på den säkra sida och slippa mögel och sånt.

Imorgon blir det till att åka ut till Fresks och köpa silikonborttagningsmedel och rengöra golver, där det INTE ska finnas silikon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0