Blir så less ibland...

Att folk inte lär sig nån gång!!! Du fattar fortfarande inte vad som gäller? Det jag skriver här är mina tankar och funderingar och känslor som jag måste få ur mig. När jag fått ur mig dessa så tänker jag på ett helt nytt sätt. Sättet du upplevde läsningen, är kanske inte alltid hur jag menar och då får jag skit för det. Nu har jag lessnat. Skit och att läsa om det ska vara så, eller så gör vi det lätt för oss:

Jag kommer att lösenordskydda bloggen tillsvidare.

Är det någon som är intresserad av att ha lösenordet? Skriv en kommentar med ditt namn, vem du är, din mailadress och varför du vill ha lösenordet. Jag godkänner inte kommentaren, utan skickar bara lösenordet till dig! Lösenordskyddet kan inträda när som helst, så skynda dig om du är intresserad!

Kommentarer
Postat av: Kristina från Sundsvall

Hej! Jag har följt din blogg och gillar den. Jag vill väldigt gärna fortsätta att läsa och följa dig och hur det går med ditt liv! Hoppas du får en skön och mysig jul och nyår och hoppas du får må bra!

Kram från Kristina

2010-12-22 @ 09:35:10
Postat av: Emelie

Hej.

Jag läser och följer dig här på din blogg och önskar kunna fortsätta med det. Förstår till viss det hur du kämpar och lider. Jag har inte "endo", men har opererat bort godartade tumörer som växer snabbt fyra ggr på mina äggstockar. Har mycket sammanväxningar efter dessa. Efter flera år av barnlöshet sitter jag här nu idag med värkar och har nio dagar kvar till beräknad förlossning. Det har varit en kamp, men smärta fysisk såväl som psykisk. Det har just nu vänt för mig men har varit sjukskriven hela graviditeten.

Att fajtas med jobb, FK, vården är ett heltidsarbete och jag är imponerad över din fortsatta kamp. Använder du TENS i samband med din medicinering har jag tänkt på. Förstår att det är en mild form av smärtlindring men tänker att den ändå kan ha viss effekt på dig.



Önskar lösenord så att jag kan fortsätta läsa.

Önskar dig också en God Jul och ett Gott nytt ÅR.

KRAM/ Emelie

2010-12-22 @ 15:03:08
URL: http://www.humla.bloggplatsen.se
Postat av: Jenny Löfberg

Hej!



Jag skulle vilja läsa vidare på din blogg. Jag fick själv diagnosen endometrios i oktober, efter att ha åkt in och ut på sjukhus sen augusti. Jag blev opererad akut då, för att de trodde att det var blindtarmen. Men i sista stund beslutades det att gyn skulle göra operationen istället och de var endometriosen på spåren. Lyckligtvis har jag fått en bra läkare som inte ger sig och skickar remisser hit och dit.



Jag har haft konstant ont sen augusti. Just nu har jag påbörjat en enantonbehandling som sätter mig i klimakteriet i ett halvår. Trots alla biverkningar så tar jag risken, för att jag orkar inte ha ont mer. Just nu prövar jag allt som kan hjälpa mig. Min läkare sa att man kunde bli sämre i början och det har jag blivit. Det kommer inte att bli en rolig jul... Har haft telefonkontakt med sjukhus ett antal gånger den senaste veckan, inte behövt åka in dock.



Jag har lusläst internet om endometrios - på svenska och engelska - och i den vevan hittade jag din gamla blogg. Lusläste den också och har även läst denna. Det är så skönt att läsa om någon som också har ont, att veta att man inte är ensam (sättet du beskriver din smärta på är exakt samma ord jag själv använder) och det är skönt att läsa om någon som försöker - uti det längsta -leva ett så normalt liv som möjligt. För det är väl det alla endometriosdrabbade vill?



Jag hoppas att du får en härlig jul, att du får lindring i din smärta och att jag kan få läsa vidare. Bara så att du vet har du gett stöd åt mig - och då har vi båda kommit en liten bit på vägen :)



Hälsningar

/Jenny Löfberg

2010-12-22 @ 15:07:09
Postat av: Fiie

Då vill jag ha det, om jag får det vill säga.

Vem är det som är elak mot dig? Någon jag ska komma och ta ett snack med kanske?



Puss på dig min finaste!

/ Sofie

2010-12-22 @ 23:15:30
URL: http://guldfiia.blogg.se/
Postat av: Ann

Självklart vill jag fortsätta läsa! // Ann

2010-12-23 @ 00:14:33
URL: http://annfilosoferar.blogg.se/
Postat av: ejja

klart jag vill :) om jag får?

2010-12-23 @ 01:23:42
URL: http://ejjapejja.blogg.se/
Postat av: Sarah

Klart jag vill ha lösenordet. Varför? För att du är min vän...Kram

2010-12-23 @ 11:12:47
Postat av: Katja

Hej!



Det är synd att du behöver skydda din blogg på det sättet! Jag skulle vilja gärna läsa vidare på din blogg om det är ok med dig. Du ger mig mycket styrka, även om du egentligen inte känner mig eller skriver "till" mig.



Ta hand om dig och god jul på dig!



Kram

/Katja

2010-12-23 @ 22:47:20
URL: http://sites.google.com/site/banzeionline/
Postat av: Lina

Hej, som jag "berättat" tidigare halkade jag in av misstag på bloggen, för några år sedan. Jag har en helt annan smärtproblematik än du, men det är ändå mycket i vardagen som är lika. Att inte orka vara på bra humör... till exempel. Men också att ge sig själv rätt att må bra fast man mår dåligt, att skratta istället för att bli ett ständigt "offer". Det kan vara lite uppmuntrande att känna att det finns fler som har det lite upp och ner. Oj, det lät lite underligt, lite perverst? Nåja, jag skulle gärna vilja veta hur du har det i fortsättningen, om jag får. Och självklart - vill se mera Molly! :) / Skatan, Sundsvall

2010-12-26 @ 18:21:44
Postat av: Brittis

Jag vill ha lösenordet...:))

Bara för att jag tycker om att läsa vad du skriver så jag kan ha koll på dig...:)))

Puss och kram underbara du...

2010-12-27 @ 15:59:34
Postat av: Sandra

Hej,



Jag tittar in ibland och fortsätter gärna göra det om det går för sig.



/S.

2010-12-27 @ 17:23:43
Postat av: Cicci

önskar få läsa vidare

kram från en endosyster

2010-12-28 @ 10:43:39
Postat av: Fröken Ottosson

Hej!!! Jag skulle gärna vilja få fortsätta läsa. Kram på dig!

2010-12-30 @ 17:40:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0