Julafton, julrea, snöskottning, julrea osv...

Inväntar några till som jag vet läser, innan lösenordsskyddet börjar gälla, men snart kommer det massmail till er alla som "amnält" intresse!



Vilken underbar julafton jag hade! Jag och syster har vår lilla tradition med uppesittarkväll varje år. Då äter vi middag, Bite Line, och duttar bingolotto-nummer så mycket vi kan med våra duttpennor. Vi vann ingenting i år, men vi var väldigt nära.


Julaftons morgon började med julklappsutdelning till syster. Det brukar också vara en tradition att hon får en klapp, men inte jag. I år bröts traditionen, då även jag fick mig en liten julklapp! Självklart fick även djuren en liten klapp av moster.


Klockan 11 är det traditionsenlig grötlunch hos mormor med släkten. Vid 12-tiden började alla stora barnen bli nervösa, då det drog ihop sig till att få lite tomtebesök!!! Den stackars tomen plumsade och hade det väldigt jobbigt i den djupa snön. Till på köpet fick h*n bära på en tjock och tung liten 12-årig hund och julklapps-IKEA-påsen...


Till slut lyckades tomten äntligen komma in och fick sätta sig ner och vila på en stol.


Vi fikade lite efter att tomten hade gått vidare och sen åkte vi vidare till Alnö och firade julafton hemma, så som traditionen är. Julbord och lite vila innan nästa tomte var på gång. Jo det är sant. Vi har tomte i vår familj där den yngsta är 21 år gammal! Molly var väldigt fascinerad av tomten. Tomten luktade som morfar, men såg inte alls ut som morfar... Molly flirtade allt hon kunde med tomten och till slut så hjälpte det!


Resten av kvällen spenderades med film och TP-spel. Sen skjutsade jag hem farmor och bror och åkte sen tillbaka till Alnö. Juldagen tillbringades hos finaste moster. Där bjöds det på underbar porterstek och till efterrätt ostkaka! Gott som alltid. Jag var som vanligt chaufför och körde hem mina föräldrar på kvällen. Senare på natten hämtade jag hem min lillasyster osm var ute och svirade på stan. Somnade sen och vaknade lite för tidigt.

Vaknade upp på annandagjul av att lilla söta mamma avbokade hennes släktjulmiddag, i samtal, med moster. Ett snöoväder drog in över oss. Jag och syster åkte istället ut på Birsta och kollade in rean. Det var tyvärr inte bara hon och jag där. Efter 2 timmar gav vi upp och tog oss hem i snöstormen. Väl hemma hos färldrarna, så skottade vi av gården, så att vi kunde köra in bilen och pappas bil lite senare när dom kom hem. Kollade på hockeyn och när den var slut så var det bara att gå ut och skotta bort lika mycket snö till. Vi åt middag och kollade på film tillsammans, 2012 - Doomsday. Den var inte alls bra! Ruskigt dålig faktiskt. När den var slut så var det bara att bege sig ut i snön igen och skotta lika mycket snö till...


På måndagen så låg jag precis hela dagen. Hade såna jävulska smärtor, så jag var på väg att åka in på sjukhuset. Så går det när jag ska vara duktig och skotta snö. Men jag härdade ut och lyckades till och med att ta mig in till stan, pussa på katterna mina, ta en afternoontea med syster och mamma samt kolla lite på julrean. Sen var jag helt knäckt! Hem till föräldrarna igen och la mig i soffan och vilade. Vi kollade på Pirates of the Caribbean - dead man´s chest och den är lika bra som vanligt! När den var slut så packade jag in mig och Molly och körde hem. Kom hem vid 01.10 och packade upp alla julklappar, myste med katterna och kom inte i säng förrän vid 02.30.

Vaknade imorse vid 10.10 och var så himla trött. Halvsov till 11.10 innan jag lyckades ta mig upp ur sängen. Kokade lite risgrynsgröt, från grunden, och bokade date med sötaste Hanna. Hon hämtade upp mig vid 14-tiden och vi skulle in på stan för en fika. 3.5 timmar senare så hade vi hunnit med lunch, julrea och onda fötter. Kom hem vid 18-tiden och Molly blev så himla skuttandes glad när jag kom innanför dörren. Ut en längre sväng med Molly och in för lite middag. Nu är det hockey, Timrå-Färjestad och senare i natt JVM Sverige-Ryssland kl 01.00. Där emellan ska jag hinna med Pirates of the Caribbean - at World´s end. En härlig julhelg med andra ord!

Hittade världens finaste klänning idag!!! Ingen julrea, men billig ändå!!!


Hoppas ni alla haft en lika tomterik, härlig och underbar jul som jag haft!!! Det bästa med hela julen var sms´et jag fick av dig min fina vän. Åh vad jag saknar dig!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0