Ta det lugnt!

Ta det lugnt! Det är i stort sett dom enda orden jag får höra från mina vänner nu för tiden. Det stämmer nog också på sätt och vis. Var till läkaren i tisdags. Orkade inte må så dåligt längre. Hade smärtor  också och ringde in mig på en akuttid, den sista för dagen.

Berättade hur jag mådde: smärtor, trötthet, tomhet, ingen ork, sover dåligt osv. Dr. E berättade att det var ovanliga biverkningar som finns som man kan få av Lyrica-behandlingen. 1 av 1000 personer får dom tydligen. Jag är ju inte så där superförvånad att jag drabbas av dom... Varför smärtorna har kommit tillbaka förklarade han med att när jag började på tabletterna så gick vi in på en stordos direkt och troligtvis chokades kroppen lite då och jag blev också smärtfri. Tabletterna har ju fungerat, så nu behöver vi bara hitta rätt dosering på dom. Därför ökades morgondosen tills vidare och jag blev sjukskriven i samma veva. Detta för att jag ska kunna återhämta mig och för att biverkningarna ska hinna lägga sig. Dom brukar försvinna efter 2-4 veckor. Men samtidigt så har jag börjat på en högre dosering och då är det ju dumt att chansa. Mitt nästa jobbpass är nu den 10/1 2011. Blev sjukskriven till den 22/12 och då går vi på julledighet, så det blir en månad jag har på mig att må bättre.

Tillbringade dagen hos Hanna idag. Fick bara sitta i soffan och vila och se på film hela dagen. Faktiskt ganska så skönt. Ovant, men skönt! Hemma blir det att man ser alla dom där jobbiga måstena som man ser hela tiden.

Var upp till bästa instruktören idag, Lena, men en liten julklapp från oss i Terapi-utbilningen. Hon blev så himla glad och rörd att hon tårades i ögonen. Det är det enda jag har gjort idag! Film och lämnat julklapp! Duktiga Pernilla!!!




Jag har även pysslat ihop ett litet julkort till henne, från oss alla:



Det är hur roligt och avkopplande som helst att scrapbooka!!!

Molly sover och snarkar, varvat med morrningar och gnällningar, bredvid mig i soffan. Det är lite jobbigt för henne nu, då hon har det väldigt tufft efter löpet. Troligtvis är hon på väg och bli skendräktig. Lilla söta bebisen tror det är valpar på ingång... Nog skulle det vara mysigt, men jag skulle inte kunna sälja iväg dom när det är dags och fler djur i lägenheten nu fungerar inte!

Nu ska jag fortsätta ta det lugnt innan vi skuttar i säng.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag är en mycket stolt vän nu Pernilla. Äntligen har du hajjat grejen med att ta det lugnt och bara tänka på dig själv. Du ska se att saker och ting kommer ordna sig nu när kroppen "får som den vill". För det är ju det den säger till dig jämt. - Ta`t lugnt tjejen. Chilla!!!! Hoppas vi kan ses snart. Det var sjuuuuukt längesen nu. Puss och Kram Sarah

2010-12-10 @ 01:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0