Rallylydnad del 2

Jag fick med mig en ganska så trött liten tjej till kursen idag. Det märktes att hon var trött och slut efter gårdagens besök hos veterinären. Vi fortsatte med enkla övningar där vi fokuserade på följsamhet och kontakt mellan hunden och föraren. Vi fick lite tips från underbara Lena (instruktör) och då satt det som ett smäck! Jag är SÅÅÅÅ glad att Molly är så lättlärd och vill verkligen lära sig. Vi fick gå en liten testbana i slutet, men då var hon för trött och var mest intresserad av konerna osm var uppställda :) Ska köpa lite koner och träna henne i att inte vara på konerna (innebär minuspoäng på tävlingar). Men det kommer att bli bra det här. Nästa vecka ska hon vara utsövd och pigg för då kommer vi att köra banor hela tiden - ska bli jätteroligt!!! Måste kolla upp när anmälan till tävlingen, som är i sommar, går ut. Hur anmäler man sig??? Vi har mycket att lära tills dess! Men å andra sidan, som Lena sa idag: Kom ihåg att Molly är fortfarande väldigt ung. Hon är yngst av alla. Är ju faktiskt bara 1 år, så hon gör det bra min lilla tjej. Dom andra är från 4 år och uppåt...

Ska ta med kamera nästa vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0