För ett par veckor sedan

För ett par veckor sedan var det ett inslag i tv4´s program "Efter 10". Inslaget handlade om Endometrios. När jag kollade på det var det som att jag själv hade blivit intervjuad. I alla fall delar av det, delarna när Cecilia berättade om hur det känns. Tårarna rann under hela inslaget. Det är så skönt att veta att jag inte är ensam. Det är fler där ute. Det har jag vetat om tidigare. Många fina kommentarer från endo-systrar, bloggar från andra systrar och endoföreningen. Men det känns ändå ibland som om jag är helt ensam. Alla mina vänner, familj och släkt finns här för mig, men ändå känner jag mig väldigt ensam. Dom stöttar mig, men dom vet inte hur det är. Hur det känns. Hur man mår.

Inslaget kan du se här.

Kommentarer
Postat av: ejja

Tusen tack för länken, det här var verkligen intressant att lyssna på. Önskade dock att du skulle få slippa all värk stumpan... :( Stora kramar!!!

2010-03-06 @ 17:53:09
URL: http://ejjapejja.blogg.se/
Postat av: Flisan

Ligger själv i endosmärtor o surfar på bloggar. Inser mer o mer hur ohemult d är att behöva leva m de här smärtorna. Ibland vill man bara gråta, är så jä-kla trött på smärtan som hindrar mig från att vara mig själv. Vi får aldrig acceptera det som ett normaltillstånd. Det finns hjälp. Till mig sa de bland annat för 10 år sen att jag nog inte skulle kunna få barn, ändå fick jag min dotter som är 8 nu. Det verkar inte bli fler, o kanske får jag leva med att ha ont, men jag vägrar. En dag kanske det finns ett botemedel.

Jag vet inte vilken stad du bor, men jag fick bra hjälp på Sveriges första endomrtrioscenter på Akademiska i Uppsala. Tel 018-611 58 41. Jag bor i Sthlm men tog mig dit o d var skönt att prata med en läkare som kan sjukdomen. Lycka till!

2010-03-07 @ 16:43:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0