Terapihund eller inte...

Gårdagen var väldigt aktiv måste jag säga. Vaknade med smärtor, som vanligt, och som tur var hade Molly en sovmorgon. Väckte henne vid 10.30 för att gå ut en första sväng. Ibland är det väldigt skönt att hon inte är en vakna-kl 6-för-att-gå-ut-och-kissa-hund. Jag fick ta det lugnt och ta mina tabletter och låta dem verka lite. Ut en sväng och sen in för att göra mig klar. Duschade och fixade lite kaffe. Ut igen i solen och satte mig i min solstol med Molly i långband och stickade lite på raggsockorna. Vid 13.30 gick vi in och åt lite lunch. Strax efter kl 14 fick vi besök av Erika och lilla valpen Billy. Erika har jag gått i gymnasiet med och vi har fått kontakt genom Facebook (okej, det var en bra sida att använda sig utav). Vi gick en sväng i skogen så att vovvarna fick springa lite och sen hem och drack kaffe. Vi satt och surrade och helt plötsligt hade det gått 4 timmar sen hon kom!

Mamma kom förbi och kollade på inspelade avsnittet av Desperate Housewives, från förra veckan, och jag bjöd henne på middag och god glass och kaffe till efterrätt.


Idag vaknade jag utan smärtor! Men vaknade dock med pirr i magen. Idag var det dax för mig och Molly att ha inprovning för terapihundsutbildning. Upp för en dusch, lite frukost och sen iväg för privata samtalet inför utbildningen. Vi var klara ganska snabbt, då Lena känner oss sen tidigare (kursinstruktör) och vet vad jag vill med kursen och hon vet vad för slags underbar liten hund Molly är. Vi gick sen hem och åt lite lunch innan det var dax för inprovning nummer två. Vi skulle träffas nere på stan, alla hundar och ägare, som skulle/ska gå kursen. Vi var 5 stycken ekipage totalt. Jag var den enda från stan, så jag fick platser jag skulle gå till och ledde hela truppen. Det var jag och Molly, en new Foundland, en spaniel, en labrador och en boxer. Det är någon till som redan gjort sin inprovning som ska vara med, som har en labbe tydligen och ev nån till med ras jag inte vet. Vi gick ner till busstationen, upp till Storgatan, gick en bit på den, sen tillbaka genom stan. Sen var det klart.

Vi klarade av samtalet och inprovningen och blev godkända att påbörja terapihundsutbildningen!!!! Jag är så glad och lycklig så det finns inte ord för att beskriva det!!!

Snart kommer Molly att få ha ett sånt här täcke!!! Ja, eller om ett år när vi tagit examen i alla fall...



Gick sen hem och Molly fick vila lite. Kl 17.30 var vi uppe på rallykurs igen. Trodde inte hon skulle orka så mycket, med tanke på dagen, men hon var piggare än någonsin och genomförde allt prickfritt! Vi fick bygga bana själva, ute, och det gick hur bra som helst. Tyvärr var det på grusplan och vissa ställen var det sand. Molly och sand = TOKLEKA och gräva. Ni kan ju tänka själva hur det då gick att gå bana på sånt underlag. Men hon var så duktig så. Fick nåt tokryck och skuttade och lekte och hoppade runt hela banan, men gjorde det hon skulle ändå. Min lilla duktiga tjej!!! När vi kom hem så somnade hon ganska så omgående och sover fortfarande.

Ska skutta i säng nu och försöka vila bort smärtan som kommit smygandes för nån timme sedan och bara ökar i intensitet. Hoppas det släpper tills imorgon. Har inga planer för morgondagen, men det kan vara skönt ändå att vara smärtfri.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0