Demokrati, eller???

Vart 4:e år ska det ske. Sverige ska gå till val. Varje gång är det samma sak. Det ska ju egentligen vara enkelt. Kanske inte att välja parti, men principen. Välj ett parti som står för det du behöver, typ. Men sen kommer den knepiga delen. Diskuterar du med fel person, så kan du, om du har otur, åka på en jävla utskällning eller 1-2 timmars försök till övertalan att du ska byta parti. Är inte Sverige ett demokratiskt land? Med demokrati så trodde jag att man fick välja som man ville, men så är det visst inte. Det parti som gynnar mig och min framtid röstar jag på. Men så får man visst inte tänka för då är man bara självisk visade det sig.

Jag en sån person i min närhet, inom familjen, tyvärr. Han har frågat mig vad jag röstar på, men för en gångs skull har jag INTE avslöjat mitt val för honom. Jag röstar på mitt parti och han på den andra sidan och jag har ingen som helst lust att sitta och hör honom spy galla över mitt val, om hur idiotisk jag är osv.

Det här är Sverige 2010.
Det är ett fritt land.
Det kallas för DEMOKRATI.
Mitt val är mitt val - respektera det!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0