Smink eller inte?

Läste en artikel idag i Aftonbladet. En kändis, Kate Perry, blir fotad av sin make, Russel Brand, när hon är nyvaken. Han lägger ut bilden på sin Twitter-sida och Kate blir vansinnig och bilden tas bort. Anledningen till detta är att hon inte vill visa upp sig osminkad. Men varför inte? Det är naturligt att vara utan smink. I stort sett alla vaknar upp osminkad, i alla fall jag gör det. Jag är väl inte så där supervakcer när jag vaknar. Man har dålig andedräkt, får knappt upp ögolocken, håret är ofixat och man luktar oparfymerat. Det kallas för naturligt! Enligt mig iaf. Ta mig för den jag är, annars kan du gå! Tydligen tar Russel Brand sin fru, Kate Perry, för den hon är - osminkad eller inte. Hon är väl inte född med en eyeliner...? Varför ska det vara fel att visa upp den osminkade sanningen bara för att du är kändis???

Jag vaknar upp osminkad och naturlig! Hur vaknar du upp???

Kate Perry, osminkad och naturlig:


Kate Perry, sminkad:


Artikeln kan du läsa här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0