B/T-utb, praktik, vet-besök och svek

Ja det har hänt väldigt mycket, både bra och dåliga saker. Har inte haft tid eller ork att skriva nåt. Får se hur det här blir innan det är klart. Vet inte ens vart jag ska börja.

Helgen tillbringades på Hundens Hus tillsammans med hela B/T-gänget (terapihund). En helg fylld med präning, externa besök och mycket skratt! De externa besöken innebar att vi fick gå ner ett ekipage i taget ner i källaren där det satt 3 personer (som jag kände 2 av dem sen tidigare). Där skulle vi sen genomföra vårt intränade rutin-besök och bli bedömda därefter. Jag fick väldigt bra omdömen och det var väldigt bra träning inför praktiken.

Sen var det det här med praktiken då. Förra veckan fick jag klart med min praktikplats, på särskolan. Var där för att träffa min handledare och blev då erbjuden att även vara på träningsskolan. Träningsskolan blev intresserade när jag berättade vad det handlade om och ville då att jag även skulle vara hos dom!!! 2 praktikplatser på en gång!!! Ska även få ha min specialpraktik hos nån av dem, beroende på vilken elev vi tillsammans anser skulle passa in bäst. Var på mitt första praktiktillfälle i måndags. Lite nervöst var det, men det hade jag inte bhövt vara. Det gick hur bra som helst, med tanke på omständigheterna. Imorgon, torsdag, ska jag iväg och ha min första praktik på träningsskolan. Är lit emer nervös för den, då det är elever som är lite mer utåtagerande. Med tanke på att Molly är så pass liten, så klarar hon inte av lika "hård" hantering som ex. labbarna som är med i B/T-gänget. Men det ska nog gå bra. Jag litar fullt ut på Molly och hon är väldigt duktig på att utläsa olika situationer och väldigt duktig på att visa mig sina signaler när det är nåt som inte passar eller blir jobbigt.

Idag var det dags för veterinärbesök för Wilmer igen. För en gångs skull så var jag inte alls så där jättenervös som jag brukade vara. Stressade som en tok och var på plats 14.59. Hade tid 15.00. Vägning, blodprov och blodtryck stod på listan. Allt gick bra! Wilmers värden var fortsatt bra och han hade gått upp i vikt igen!!! Han har legat stabilt en längre tid just nu, så vi behöver inte komma tillbaka förrän maj/juni!!! Bättre veterinär än vår får man leta efter!!! Åh vad jag är glad för att vi har vår veterinär!!!


Har blivit så jävla sviken av en människa jag trodde var min vän. Blir så förbannat less på att jag tillåter mig lita på människor. Är jag bara naiv? Har en annan vän, som är underbar, som rekommenderat mig att göra en polisanmälan på henne och det funderar jag starkt på att göra nu. Ska ta och ringa ett samtal imorgon och kolla upp hur saker och ting ser ut och därefter ska jag ta ett beslut. Orkar inte ha det så här med den där människan längre och hon verkar inte alls vilja ändra på sig heller. Jag som verkligen trodde vi var vänner, men ack vad jag bedrog mig. Får se vad som händer imorgon helt enkelt... När en jobbig sak försvinner ur världen, då dyker nästa på mig direkt. Varför händer allt jävulskap mig hela tiden??? Vad har jag gjort för ont???


Jag har inte hunnit med mycket sen sist, men jag känner att det som hänt räcker och blir över... Tur jag har min lilla gris som fullständigt ÄLSKAR att åka bil!


Kommentarer
Postat av: Scaramanga

Tråkigt med svek, hoppas det löser sig utan polisanmälan. Men det var ju roligt med praktiken :)

2011-03-03 @ 21:01:05
URL: http://scaramangasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Katja

Vad roligt med praktiken :o)



Kanske du borde ta med killen lite oftare på en åktur ;o) Han verkar ha kul, haha :D

2011-03-03 @ 22:40:04
Postat av: Sandra

Oj, det låter allvarligt och inte som någon vän att ha! Kämpa vidare!

2011-03-04 @ 19:02:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0