Hur ska man hinna med allt?

Det enda jag gör nu för tiden är att jobba, äta, sova, mysa med Molly och jobba lite mer. Jag har inte riktigt fått in rutinen på allt men det får komma senare.

På jobbet är allt hur bra som helst. Jag trivs som bara den! Jag skrattar mig igenom dagarna, både med kunderna och med mina kollegor. Trodde aldrig att jag skulle trivas så här bra på nåt ställe efter jävulsk-stället jag var på i höstas. Som min chef sa idag "vi arbetar med människor, inte med maskiner". Det är precis så det är. Dom ser oss alla som människor, som har privata problem, eller bara har en dålig dag och då får man helt enkelt göra det bästa av situationen. Det är så det ska vara på ett arbete - det kallas för

Idag var AF och hälsade på. Vi skrev papper och nu är det bara anställningen som ska skrivas på sen är allt klart. Jag tar inte ut nåt i förväg, men det känns inte som om det är någon som kommer att stå ivägen för mig och en anställning just nu.

Smärtorna är helt okej, fortfarande. Jag står fortfarande kvar på 10 mg x2 och mår fantastiskt bra! Nån enstaka gång har jag fått tagit en extra dos, men dom gångerna är väldigt sällan. Just att våga avvakta när smärtorna kommer och känna att dom ger med sig är en fantastisk känsla! Men just att jag mår bra själsligt, relativt bra kroppsligt och tänker positivt gör att det är otroligt lätt att hantera smärtorna.

Kvinnokliniken på sjukhuset här har äntligen fått igång endometrios-centret vilket innebär ett komplett team med alla instanser som behövs. Jag har fått börjat gå till kuratorn som hör till teamet och det är hur skönt som helst. Att få prata med någon, som kan hjälpa till på rätt sätt, som har hjälpmedlen att hantera problem och känslor.

Kommentarer
Postat av: Scaramanga

Härligt att höra att livet rullar på och att du trivs på jobbet :D

2011-05-05 @ 09:57:13
URL: http://scaramangasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Katja

:o) vad skönt! Ibland så får man ha det bra i livet! Kramar

2011-05-05 @ 19:05:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0