Tuff dag

Klav upp imorse på jobbet och fixade bort det sista. Avbytaren kom och jag fick åka hem. Väl hemma så tog jag det bara lugnt och slappade en stund framför "Våra bästa år". Jo jag vet att det är en tant-serie - men jag har nåt att prata med farmor om när hon ringer (bra bortförklaring, jag vet). Gjorde mig klar för att åka till mitt andra jobb. Har lite småkänningar av smärtorna så jag tar min morgondos av morfin. Ner en sväng på stan före jobbet för att kolla om det gick att få igång mitt abonnemang. Okej, snabb resumé:

"bytte operatör och fick en iPhone på köpet, typ. Tjänsterna som jag blev lovad ingick inte i abonnemanget så jag har, efter mycket ringade och brevskickande och KO-kontakt fått godkänt att häva det. Vilket innebär att jag nu är utan telefon och har fått köpa mig ett kontantkort med nytt nr".

I alla fall, så gick jag ner på stan för att få igång mitt gamla nummer via gamla operatören och få en ny iPhone igen. Väl på butiken så sätter smärtorna igång. REJÄLT! Abonnemanget går igenom på torsdag, nästa vecka, så jag ska komma in då och få min telefon och kort. Bort till apoteket för att köpa en lotion (den bästa jag någonsin haft) och på väg därifrån till bilen så har jag såna smärtor så jag knappt kan stå upp. Lyckas ta mig till bilen och där känner jag för att dö. 15 minuter tills jag ska vara på jobbet och som den person jag är så kan jag inte avboka jobb med så kort varsel. Inte ens jobbet som jag inte vill vara kvar på.

Iväg på jobbet och tar mig knappt från bilen till X´s bil. Åker iväg till hans stuga (1.5 h bilfärd). Väl framme så blir det mer morfin, jag håller på att kollapsa av smärta. Vill bara åka in på gyn och få hjälp. Sitter i solen hela em och blir sönderbiten av broms och mygg och andra jävliga kryp. Smärtorna lugnar ner sig lite. Vi åker hem och jag slutar 19.30. Nu sitter jag hemma känner hur smärtorna är på väg tillbaka igen. Ska jobba dygn imorgon, 9-9. Hur det ska gå till vet jag inte. Kommer ta med mig C till Alnö och spendera hela dagen där. Får se när vi känner för att åka tillbaka till hennes lght, men det lär nog blir sen, väldigt sent!!! Sen är det ledighet som gäller på söndag!!! Ska bli hur underbart som helst!!! Har jobbat 215 timmar i juni och är uppe i 170 timmar i juli, och då är det 1.5 vecka kvar av månaden. Jag är så trött så jag håller på att gå sönder. Smärtorna visar väldigt klart hur jag egentligen mår och det är kanske snart dax att ta det lugnt, eller sluta jobba med det här. Minska ner på jobbet blir det inte det närmaste veckorna... Har tagit på mig 6 extrapass då vi inte har nån vikarie, en på semester och en sjukskriven. Jobbigt? Jo, men jag älskar det jobbet jag har i Timrå!!! Vi får se. Den 11/8 ska jag på träff med min handläggare på AF. Får se vad som händer därefter.

Nu blir det lite vila innan jag ska iväg på jobbet imorgon bitti.


Kommentarer
Postat av: bimbo

-då kanske det är på sin plats att du berättar där du jobbar hur du känner,och slutar där du inte trivs :)

2010-07-17 @ 17:06:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0