Det är inte bra det här...

Sov natten som var tack vare sömntabletter. Vaknade med smärtorna imorse igen. Molly måste ut, så jag halvkröp ner för 2 trappor, Molly gjorde det hon skulle och sen krypliknande steg in till soffan igen. Underbara snälla Ann ringde vid 11 och frågade om jag behövde något och åkte på lilla affären åt mig. Hon kom upp för en kopp kaffe och vi surrade lite innan hon åkte hem till barnen igen. Jag fortsatte vila. Vid 14-tiden så fick jag hjälp med Molly av grannen som gick ut med henne. Kollade på film från liggande läge i soffan. En as-dålig film förresten, Management. INTE värd att se!!!! Sen sov jag 2 timmar. Mamma kom hit och hämtade Molly och nu är smärtorna fruktansvärda. Har fått dubblat doseringen på smärtlindringen. Det värsta är att så här brukar det vara när jag efter ett par timmar får åka upp på gyn. Vill verkligen inte åka in!!! Funderar på om jag ska packa min sjukhusväska för säkerhetsskull, nu när jag fortfarande kan stå upp... Smärtskala just nu är 7, påväg mot en 8.

För en stund sedan ringde mobilen. Farmor. Jag orkade verkligen inte surra med henne. Hon pratar om allt och ingenting och ska ta reda på saker om mig och hur jag mår för att hennes väninnor vill veta. Jag svarade inte utan tänkte ringa upp när jag mår bättre. Det hinner inte ens gå 2 minuter innan hon ringer igen. Så kommer det alltså att fortsätta tills jag svarar, så det var lika bra. Jag svarade och det första hon säger är:
Farmor: -Jag ringde förrut idag men du svarar inte.
Jag: -Jag är jättedålig och orkar inte prata i telefon kan vi höras en annan dag?
Det lyssnade hon inte på utan satte igång samtalet. Efter 4e gången jag försökte säga att jag inte orkade prata så lessnade jag. Sa till henne:
-Jag orkar inte prata för jag är jättedålig, jag hör av mig någon annan dag.
Det gick inte heller fram.
Farmor: -Johanna och mamma ska komma och äta lunch imorgon och jag tänkte att du också kunde komma hit.
Jag: -Jag orkar inte prata i telefon nu och jag vet inte hur jag mår imorgon för jag är JÄTTEDÅLIG! Jag hör av mig imorgon. Nu måste jag vila.
Det gick fram och hon gav upp.

Nu ska jag vila och hoppas hoppas hoppas jag får vara kvar hemma!!! Piss-jävla-helvetes-skit vad jag hatar det här!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0