En liten tanke

Satt och pratade med en fin vän ikväll. Vi pratade lite om hur det är att stå utanför sjukdomen Endometrios, och h*n frågade lite om hur man ska vara mot oss endo-människor.

Jag kan bara svara för mig själv och det jag behöver från de i min närhet är förståelse och att bara finnas där till hands. För mig handlar det om att jag inte alla dagar orkar ta på mig den här trevliga masken. Jag orkar inte alltid vara glad och positiv och trevlig. När man lever med dom här smärtorna dagligen så tär det nåt ofantligt på kroppen och humöret. Minsta motgång kan trigga igång en, eller få det att brista. När det brister för mig så gråter jag och mår fruktansvärt dåligt.

Det som hjälper mig igenom allt är mina nära och kära. Att ha förståelse och medkänsla för denna ohyggliga sjukdom gör att ni hjälper mig mer än ni kan tro!

Jag gör mitt bästa och försöker se positivt på alla dagar, men ibland är det jäkligt svårt...

Tack alla ni som finns här för mig!!! Ni är guld värda!!!!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Ja precis så känner jag med. Förståelse för att humöret inte alltid är på topp, att man har perioder där man inte orkar prata i telefon, eller live. Förståelse för att man i sista stund måste avboka saker man skulle gjort. Förståelse för att livet suger (fast man har familj). OSV...Det är därför det är så skönt att ha dig som vän Pernilla för just DU vet och FÖRSTÅR när man inte pallar. Puss gulligaste vän.

2010-12-27 @ 17:21:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0