FK, en trasig jacka och sjukintyg

Jag och FK är inte kompisar. Inte ens i närheten. I tisdags hade jag ju min lilla lilla första dust med FK. Igår ringde min chef och sa att de saknade ett sjukintyg från 27/11-09 till den 10/12-09. Jag tänkte inte på datumen utan började forska. Vet att syster var in med mitt sjukintyg då jag låg på sjukhuset och ringde henne direkt. Hon hade lämnat in det till en kille som jobbade där. Jag ringde upp chefen och berättade för henne. Ringde sen till löneadmin´s ansvarige J och pratade med henne. Dom skulle leta och jag ringde till FK. Dom kunde inte göra det lätt för oss och faxa sjukintyget (som jag hade skickat in, en kopia) utan jag måste komma in, själv, med legitimation och hämta ut det. Pratade igen med J och sa att jag kommer in imorgon (läs idag) och lämnar det så fort jag varit till FK och hämtat ut det. På kvällen gick jag och underbara A på 18-bion och myste. Vi såg filmen Har du hört ryktet om Morgans som var en helt okej film, en sån film man bara kan sitta och titta på utan att behöva engagera sig så mycket i handligen. En mysig film. Hem och såg att klockan bara var 20.00! Upptäckte då att  dragkedjan på jackan hade delat sig. suck inte nu... Jag köpte den på rean ifjol, ändå för drygt 1200 kr, och har bara använt den nu i vinter när det varit kallt. Längre än en säsong ska en svin-dyr jacka räcka tycker jag! Vi drack en kopp te och sen var jag så trött att jag inte orkade sitta uppe längre. Ut med Molly och sen i säng. Vaknade imorse vid 10 och hade då sovit i 12 timmar!!!

Vaknade utsövd och pigg, första gången på väldigt länge! Ut med Molly och märkte att jackan inte hade lagat sig själv över natten. In otroligt dum dag att inte kunna stänga jackan på. -20.2 ute. Suck igen. Fick tag på pappa som skulle komma upp med bilen efter lunch så jag fick göra lite ärenden. Lite för kallt att gå bort till FK med oknäppt jacka. Pappa kom vid 13.30 och jag skjutsade tillbaka honom till jobbet. Bort till FK. Fick bara vänta i 3-4 minuter!!!! Hämtade en utskrift på intyget och sen till kontoret. Upp till J och lämnade in det. Fel intyg. Min läkare som skrivit det första intyget hade skrivit startdatum 14 dagar senare än vad jag var sjuk. Ringde till gyn och berättade. Jag ska ju dit imorgon och hämta det senaste intyget som inte var underskrivet. Hoppas det första är klart. Dom hoppades få tag på en läkare som hinner skriva det intyget åt mig innan jag kommer upp och hämtar det kl 11.00. Tillbaka hem. Ut med Mollan. Ner på stan för att hoppas få jackan lagad gratis. In på Sisters och berättade vad som hänt. Inga problem! Dom tog in den och skulle ringa när den var fixad!!! Det är medvind för mig igen!!! Gick bort till Cervera för att lämna in ett set med peppar/saltkvarnar som inte maler. 400-kronor styck, ja då ska dom fungera! Var in på rätt affär (efter att ha berättat och visat för fel affär) och berättade och visade vad som var felet - den maler inte. Dom har inte haft några fel tidigare med dessa (nån gång ska väl vara den första, eller...) men de ska skicka iväg den månstans och få dem fixade. Två ärenden med returet blev två lyckade retuer. För att fira detta så shoppade jag på rean!!! Såg tyvärr när jag kommit hem att de inte hade taigt det pris som stod, 1/2 reapriset, utan bara reapriset. Blev billigt i alla fall, men står det 1/2 reapriset så är det väl ändå hälften av det som står på reaprislappen på varan, eller...???

Hämtade pappa och lämnade tillbaka bilen. In till en ÖVERLYCKLIG Molly! Hon blir så otroligt glad när jag kommer hem. Det spelar ingen roll om jag varit på stan i 3 timmar eller om jag går upp till grannen och lämnar tidningen i 15 sekunder.

Imorgon ska jag till min kurator för första gången. Får se vad hon säger... Sen upp till avdelningen för att hämta, förhoppningsvis, två sjukintyg, därefter buss ner tillbaka till stan, in på FK och lämna en kopia av dessa två, sen till kontoret för att lämna intygen och därefter blir det till att storhandla på Birsta! Det är VÄLDIGT tomt i mitt kylskåp nu...

Kommentarer
Postat av: Kristina

Hej!

Måste tipsa dej om att på clas ohlson finns det dragkejdjelås ifall den befintliga dragkedjan har gått sönder. Man plockar bara bort dragkedjeflärpen i ditt fall jackan och sätter på den nya så blir jackan som ny och fin igen:)

Kram!

2010-01-15 @ 06:59:19
Postat av: S*

Hoppas det gick bra hos kuratorn...

Å att du fick de papper du skulle ha sedan. Påskrivna å klara. Så du slipper krångla.

Låter som att det får räcka med krångel nu.;)

2010-01-16 @ 16:30:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0