Blir så ledsen...

Stressig dag från det jag vaknade. Mamma kom hit med bilen till 7.40, skjutsade henne till jobbet och jag åkte tillbaka hem. Dagens att-göra-lista:
  • baka marängbotten - check,
  • koka rabarbersaft - check,
  • baka rulltårtebotten till tårtan,
  • göra klar tårtan,
  • vet med Wilmer och Molly 11.10 - check,
  • tvättstuga 13-17 - pågår,
  • hämta pappa,
  • apoteket,
  • handla inför kalaset imorgon,
  • städa.
Jag har inte tid att fylla år imorgon. Har alldeles för mycket att göra innan dess...
Hade tid med Wilmer hos vet idag för att kolla upp hans blodtryck. Anade en eventuell urinvägsinfektion hos Molly så hon fick också följa med. 2 timmar hos veterinären visade på uvi och kristaller i urinblåsan hos Molly. Wilmer - ja vad ska man säga... Blodtrycket var i alla fall bättre än sist, ska på återkoll var annan månad. Efter att dom lyssnat på hans lungor och hjärta så ville dom ta en röntgenbild över bröstkorgen. Den visade på vätska i och runt lungorna... Blev vätskedrivande tabletter på honom. Ska tillbaka den 13/4 med båda. Urinprov ska med på Molly för att se att kristallerna försvunnit och Wilmer ska kollas om vätskan har minskat eller kanske till och med försvunnit från lungorna. Det togs även ett cellprov från han knöl, för att utesluta ev cancer. Han blir bara sämre för varje gång vi är där. Det gör så ont i mitt hjärta. Lilla söta grisen min... Jag blir så ledsen och tårarna rinner.

Kommentarer
Postat av: Linda

:-( Stackars liten... KRAM!

2010-04-01 @ 22:25:47
URL: http://cachetsblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0