Ja vad ska man säga???

Vill börja med att säga ett par ord till dig Sandra B! Vad glad jag blir att jag kan hjälpa dig lite i din kamp med denna fruktansvärda sjukdom. Det är det som är en av anledningarna till varför jag skriver, dock sporadiskt, om mina tankar, mitt liv och mina känslor i denna blogg.

Dom tror att jag återigen/fortfarande har endo på urinblåsan. När jag opererades för 2.5 år sedan tog dom bort endometrios på bl.a urinblåsan, men jag misstänker själv väldigt starkt att det är det som blivit ett större problem för mig på sista tiden. Vilket leder till svaret på din fråga :) Jag har fått smärtor vid tömning av blåsan och när mina smärtskov blir värre så låser det sig helt för mig och jag kan inte kissa överhuvudtaget. Som det blev nu sist när jag inte ens kände av att jag hade över 1 liter urin i blåsan, så har det aldrig varit tidigare. Endometrios på tarmen har jag inte, som jag vet om eller känner av iaf, men det är inte alls så ovanligt.

Jag gick tillbaka och jobbade på måndag, dagen efter förra inlägget. Vid 14-tiden kallades jag in på möte med min chef. Jag tänker inte gå in på vad vi pratade om i detalj, men jag blev hemskickad då jag inte kunde ge 100% när jag var på plats. Jag gick hem och sov. Det var i stort sett det enda jag gjorde hela den veckan. Utslagen av smärtor, återhämtning efter sjukhusveckan och starka känningar av nya medicinen jag påbörjade. Jag ringde och bokade in en tid till VC och den fick jag på måndagen, veckan därpå.

Måndag kom och jag gick tillbaka till jobbet. Var fullständigt slut, men jag hade inget val. Var upp till VC och fick träffa en mänsklig och förstående läkare som utan krussiduller sjukskrev mig direkt på 25% fram till december! Var hur skönt som helst!!! Tillbaka till jobbet och gick hem tidigare!

Har jobbat 75% nu sista 2.5 veckan och det känns okej. Jag är inte lika trött och sover inte bort hela kvällarna nu mer. Jag är fortfarande inte pigg men det är mycket bättre. Jag har ännu inte kommit upp i full dos på alla tabletter, så bara det är klart och kroppen börjat vänja sig så ska jag nog må bättre sen. Vi har haft möte med AF efter lite problem som dök upp under första mötet och det gick väl okej. Det kändes bara konstigt efteråt, men tror nog det kan bli bra när det nu träder i kraft.

Molly är en helt ny hund! Efter kastreringen så har hon blivit min lilla pigga och energiska tjej igen! Full fart hela kvällarna. Vi tar en långpromenad, bra för både henne och mig, efter jag hämtar henne på dagis. När vi kommer hem så äter hon (tjejen som åt var 3e-4e dag om vi hade tur) 1-2 portioner mat, sen är det bus till och från hela kvällarna. Hon tuggar ben och annat gott som om hon aldrig gjort annat! Det är så skönt att veta att det var rätt beslut vi fattade!

Imorgon, fredag, åker jag ner och hälsar på min älskade lillasyster i stora Hufvudstaden!!! Det ska bli hur mysigt som helst! Har inte varit ner och sett hur hon bott alls sen hon flyttade. Det känns så där spännande och roligt som kvällen innan julafton!!! Min väska är packad, likaså Mollys väska. Molly ska iväg i helgen på helgmys hos J medan jag myser med syster. Ska försöka hinna med att träffa underbara Frida och Philip på lördag när vi för en gångs skull är inte bara i samma land, men även i samma stad - det är inte likt oss!!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej! Hittade precis din blogg efter lite googlande om endometrios. Det är faktiskt skönt att läsa om andra som har det och hur de lever :) Jag har diagnosen och ska göra titthålsop. i morgon och är så nervös. Har varit sjukskriven i över ett halvår pga detta så nu hoppas jag på någon förändring, men man ska väl inte hoppas för mycket. Känner så igen mig i dina besvär. Hoppas allt blir bättre för dig! :)

2011-10-16 @ 13:20:06
URL: http://goleft.webblogg.se/
Postat av: Malin

sv: Tack så jättemycket för ditt svar :) Äntligen är jag hemma efter operationen. Det var en titthålsop. Konstaterad kraftig/svår endo har jag :/ dom tog bort härdar lite överallt i buken (urinblåsa, blindtarmen, ändtarmen och tarmarna..) och cysta på äggstock. Min op. läkare hette Helene som var jättebra och jag har även haft kontakt med Lotta Andren.



Jag har haft lite svårt att återhämta mig efter operationen. Låg på intensiven en hel dag, fick sedan ryggmärgsbedövning och låg kvar en natt på mottagningen. Har inte kommit igång med mat och sånt än, är mest hög på morfin och sover. Tog det lång tid för dig att återhämta dig efter operationerna?



Jaha, då kanske vi bor i närheten av varann då. Jag bor i Härnösand. Bor du i svall? Tack för dina fina ord, kram!

2011-10-20 @ 18:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0