Mamma-dotter-dag!

Igår hade jag och lilla söta mamma en mamma-dotter-dag! Mamma hämtade upp mig och Molly vid 13.00-tiden. Dagen började med att vi bara skulle ta en sväng in på Dollar Store, som öppnade tidigare i veckan. 1 timme senare kom vi ut...  Jag fick under tiden sms av en kollega som undrade om jag ville gå med henne på hockeyn. Jag tackade ja och fick panik över att det var mindre än 2 timmar till match-start. Men det visade sig att matchen inte började kl 16.00 som jag trodde utan 18.30. Skönt tänkte Pernilla, då har vi god tid på oss att göra Birsta och storhandla på Ica Maxi. Vi åkte till Arken för att köpa en ny sele till Molly. Molly var inte alls med på den idén. Efter mycket om och men så hittade vi en som passade. Jag passade även på att köpa lite tuggben och smågodis. Molly har ju efter kastreringen börjat tugga ben och allt annat som hon inte varit på tidigare. När vi var klar på Arken gjorde vi en snabb sväng på Bauhause för att köpa 3 skruv till pappa. Molly tränades att vara själv i bilen under dagen, vilket inte var nåt problem alls! Hon stod och kollade på oss genom fönstret när vi gick iväg, och när vi kom tillbaka så låg hon och sov och brydde sig inte mycket alls. Blev dock överlycklig när vi kom tillbaka, bara så där jätte-super-överlycklig som bara Molly kan bli! Efter Bauhaus var det dags för Maxi. Det pantades burkar och köptes mat och pumpor. När jag började bli klar får jag ett sms av Nettan. Hon undrar när jag är på väg mot stan så hon kan börja gå mot mig. Det var då jag och mamma upptäckte vad klockan var: 16.40!!! Det blev till att kasta in matpåsarna i bilen, åka hem med mamma, lämna av henne med alla påsar och Molly, åka hem med mig, in med alla påsar och pumpor, in med mig och Nettan i bilen och ut på Alnö och hämta upp föräldrarna. Jag ringer pappa 17.55 och säger att jag är på väg och att dom kan gå ut om 15 minuter. Han låter lite konfunderad. "Vi behöver ju inte åka förrän 18.20" säger pappa. När jag infromerar han om att matchen startar 18.30 så blir han lite stressad. Familjen som inte har nån koll på tider!!! Hämtar föräldrarna, ut på matchen och får ÄNTLIGEN se Timrå vinna och ta hem 3 poäng!!!! Sen att vi spöade Frölunda, serieledarna, gör ju saken bara bättre!!!

Jag kör hem föräldrarn och åker sen hem själv. Smärtorna är förjävliga men istället för att bara ta det lugnt och lägga mig i soffan och vila, så börjar jag karva pumpor! VARFÖR kan jag inte ta det lugnt??? Helt vansinnigt, men men nu är det klart iaf.
Föräldrarnas pumpa:

Min pumpa, som står i trapphuset:

Min lilla söta mamma har ju gått och blivit fotomodell! Hon ska pryda skyltar i alla Lifebutik runtom i landet!!! Jag är lyckligt lottad om jag ens kommer i närheten av att se ut så här när jag är i 50-års åldern!






Kommentarer
Postat av: Hemmafru i Florida

Gud sa vacker din mamma ar!!

jag kommer att maila dig snart!!

kram

2011-12-07 @ 17:20:26
URL: http://mylifeinparadise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0