Syster, trötthet, sjuk och sjukhus

Förra helgen var jag äntligen ner och hälsade på lillasyster i Stockholm. Jag kom ner på fredagkväll och vi tog det bara lugnt. God middag och film innan vi somnade. På lördagen tog vi en promenad i parken och åkte sen in på stan där vi mötte upp Frida och Philip. Tog en lunch med dem och pratade ihop oss så mycket vi kunde om allt som hänt sen sist vi träffades, för 2 år sedan. Fick äntligen träffa hennes Philip som var en fantastisk kille på alla sätt och vis! Vi strosade omkring på stan och shoppade lite innan vi skildes åt och jag och syster åkte hem till henne. Underbar middag blev det med älgfärsfetaostbiffar med klyftpotatis och fetaostkräm, vin och nybakat underbart gott bröd till. När vi ätit upp allt så däckade vi i paltkoma i soffan framför en film. Lite kladdkaka gick också ner senare under kvällen. På söndag tog vi oss en promenad runt på söders gator. Vi kollade in alla roliga hundar som sprang runt i hundparken och jag kände hur jag saknade min lilla bebis!

Jag hade en helt fantastiskt underbar helg hos älskade syster. Det var precis vad jag behövde!

Kom hem på söndagkväll och blev hämtad av älskade mormor och morfar på Midlanda. Vi åkte och hämtade Molly, som blev helt galet överlycklig, och sen ner till hamnen där vi försökte få igång lilla pärlan, utan resultat. Väl hemma så tog jag en promenad ner på lilla affären och handlade inför veckan. Vi hade en liten kisse hemma som blev helt överlycklig att vi var hemma igen!

På måndag var det dags för ytterligare en tabletts ökning. Denna gång slog det till rejält och jag var så fruktansvärt trött hela måndagen. Min chef ringde till och med och frågade hur jag mådde då hon tyckte jag såg drogad ut... Ja det är ju bara att gilla läget. En tabletts ökning kvar sen är jag uppe i maxdos på alla tabletter. Sen har jag bestämt mig för att ge detta 2 veckor och ät tröttheten kvar så här extremt så måste jag avsluta behandlignen, även om den verkar fungera. Smärtorn aär inte lika intensiva längre, utan kommer i väldigt korta intervaller som är lätta att uthärda.

Igår fick jag ett samtal. Morfar var riktigt dålig och var på väg in med ambulans till akuten. Han hade kräkts blod och var darrig och skakig och frossade. Han blev inlagd på en demensavdelning på sjukhuset över natten och ska ev få komma hem idag. Det är så jobbigt, nu börjar dom närma sig den åldern när livet är på väg att rinna ut. Inväntar nu besked om han får komma hem idag eller om han stannar en natt till. Det bästa är om han blir kvar en natt extra så att mormor får lite tid att slappna av och återhämta sig. Hon är fullständigt slut och kommer inte orka länge till.

Kommentarer
Postat av: Malin

Hej igen :) jag tänkte bara fråga, vad kör du med för behandling mot endon? Smärtstillande och sånt? Jag har fått Visanne utskrivet, en ny behandling mot just endo. Hört talas om det? Kram!

2011-10-23 @ 15:20:05
URL: http://goleft.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0