Tuff vecka

Inte nog med att jag har smällt upp i vikt av denna underbara tabletts biverkning, utan jag passar i samma veva på att sluta snusa också! Helt galet av mig, jag vet, men det finns väl egentligen ingen bra dag att sluta utan bara att bestämma sig. Idag är jag på dag 10 och den är snart slut och så är jag med.

Har jobbat hela denna vecka, utan sjukfrånvaro! Det är den 3e veckan totalt sen vi började jobba den 8/8, som jag har klarat en hel arbetsvecka!!! Både onsdag och idag, torsdag, har varit jävligt tuffa smärtmässigt. Imorse vaknade jag åter igen med smärtor men lyckades på nåt sätt ta mig upp med Molly på dagis och sen ner direkt på jobbet. Ignorerade smärtorna och fixade hela dagen. Hem och hämtade Molly sen ner tillbaka till stan där jag mötte upp mamma och Marie. Dags för hockey och där kan jag som vanligt inte ta det särskilt lugnt. I mitten av sista perioden drog det igång och sen eskalerade allt och blev bara värre och värre. När jag kom hem så föll jag ihop i hallen. Molly blev överlycklig att jag var hemma och hoppade och skuttade runt så som bara en Molly kan göra. Hon hoppade sidleds, jämfota i rummet av lycka. Det var nåt nytt som jag int esett tidigare. Förträngde smärtorna och tog ut en hoppandes hund på promenad, med 2 katter i släptåg (Tassan och hennes vän, grannkatten).

Nu sitter jag här och vet inte hur jag ska lyckas ta mig från soffan till sängen... Har så jäkla ont så jag vill bara gråta och försvinna just nu...

Ibland hatar jag denna sjukdom mer än allt annat. Jag försöker så gott jag kan att inte låta sjukdomen styra över mitt liv, men ibland är det jäkligt svårt att göra det jag vill...

Nu är det nog dags att säga godnatt och försöka få lite sömn i kroppen, så kanske jag vaknar relativit smärtfri imorgon. Imorgon ska jag jobba, det är ju bara en dag kvar av veckan!

Trevlig höst!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0