Tidnings-intervju

Det var ett tag sen jag skrev, det är jag medveten om. Det har hänt så mycket skit och jag har mått otroligt dåligt så jag har verkligen inte orkat med någonting alls. Vet inte hur jag ska kunna sammanfatta i korthet vad som hänt men jag ska göra ett försök.

Jag blev ju som sagt uppsagd, men så klart så krånglade galningen till chef så jag fick åter igen dra in facket. Vi löste allt och det enda jag sen behövde var ett arbetsgivarintyg. Då började hon jävlas igen! Skrev in arbetad tid under juli månad när jag var arbetslös. Hade en LÅÅÅÅNG mail-konversation med henne där hon vägrade ändra, eller som hon sa: jag kan ju inte manipulera siffrorna. För mig är det inte att manipulera siffror när hon själv gjort fel! Men det kanske bara är jag som tänker så...? Till slut fick jag henne att inse att hon gjort fel och hon skulle skicka ett nytt. En vecka senare hade jag fortfarande inte fått nåt intyg. Mailade i måndags och frågade vart det var och hon skulle påminna X att göra klart det. Det roliga i det här är att hon själv ALDRIG skrivit ett intyg i hela sitt liv! Hon har ingen aning om hur hon ska göra eller vad som ska skrivas! Idag fick jag intyget och så klart så har dom åter igen skrivit fel!!! Jag blir galen! Jag har ingen ork eller energi kvar att lägga på att tjata och stå på för att få ett intyg, men vad ska jag göra? Blir så jävla less...

Blev sjukskriven i samma veva av VC-läkare för depression. Var tillbaka för återbesök igår, tisdags, för att följa upp hur jag mår och hur det går med nya antidepressiva tabletterna som jag ätit i strax över en månad. Nya läkaren (3:e läkaren jag träffat på 3 månader) satte ut medicinen jag haft och satte in en annan som jag ska prova i en månad tills jag ska på återbesök igen.

Idag hade jag besök av Dagbladet. Dom gjorde en 2 timmar lång intervju av mig och Madde om Endometrios och vår utställning som vi ska ha på ungdomsmottagningen här i stan nästa vecka. Det är ju officiella Endometriosveckan v. 10 över hela världen så vi försöker uppmärksamma det så mycket som möjligt då genom artikel i tidningen, fotoutställning på ungdomsmottagningen samt en föreläsning på fredag 9/3 på Mittuniversitetet.



Ja det var väl kortfattat vad som hänt sista veckorna...

Kommentarer
Postat av: S.

Psst, på A-kassornas hemsidor brukar finnas guide för arbetsgivarna om hur de ska fylla i arbetsgivarintyget. Kanske ett tips till människan nästa gång du måste ringa och tjata... Eller maila chefen en länk när du hittat nån.

2012-03-01 @ 22:54:27
Postat av: Pernilla

Det är precis det jag gjort, men hon fattar ändå inte och fyller i fel uppgifter ändå!

2012-03-02 @ 09:07:41
URL: http://mylifeandsoul.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej så skönt och veta att man inte är ensam om denna eländiga fruktansvärda sjukdom!! Ja vet inte hur ja vänder mig men det hade vart så skönt att få prata med nån i samma situation som en själv ! Just nu försöker ja repa mig efter operation då :( man känner sig ensammast i världen och ingen förstår :( mvh johanna

2012-04-02 @ 23:34:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0