Besök av Gestapo

Ja vad ska man säga om det senaste dygnet? Får se om jag kan lyckas sammanfatta det på nåt sätt.

Igår, fredag, morse kom jag och läkaren Dr H överrens om att man skulle öka min morfin-grund-dos över helgen till 40 mg x2 istället för det jag annars har 30 mg x2 samt att jag skulle få en extra snabbverkande morfintablett vb då det inte finns nån anledning att testa med pcb nåt mer.

Jag väntade men inget hände, fick som vanligt bara 30 mg x2. På em blev jag sämre och ville testa en sista gång om det kanske kunde hjälpa med en pcb, vilket det inte gjorde. Fick en morfintablett istället. Em och kvällen gick och det var dags för kvällstabletterna. Kvälls-sköterskan kom och hade ingen morfin med sig utan den skulle nattsköterskan komma med vid 21-tiden. Jag tog de andra tabletterna och väntade. Fick mer och mer ont. Vid 22-tiden ringde jag efter henne och fick till svar att jag ska ju bara ha 30 mg inte 40 mg som jag sa och att enl listan skulle jag få dem kl 22.00! Försökte förklara att dom är 12-timmars verkande och jag fick dem ju kl 8 på morgonen, då ska jag ju ha dem kl 20, INTE kl 22.00. Hon skulle hämta dem och när hon kom tillbaka så sa jag att jag hade enormt ont och behövde den extra snabbverkande morfintabletten som jag blivit lovad av läkaren. Men icke! Hon sa att jag kunde få min sista Alvedon (som du egentligen inte ska ha förrän om 2 timmar!!!) och hon kunde värma på värmekuddarna!!! Idiot!!! Sömntabletten stod hon och höll i, men jag fick den inte. Sa till henne att hon kan lägga den på bordet så tar jag den när jag ska sova. "Jaha, när ska du sova då?" fick jag till svar. "När jag känner att smärtorna ger med sig så brukar jag ta tabletten, samt jag ville kolla lite på tv innan jag somnar". "Då kommer jag tillbaka när du tänker sova så får vi utvärdera hur du mår då". Sen gick Gestapo!

Smärtorna blev värre och värre och till slut ringde jag efter Gestapo igen. Hon kunde inte göra nåt, utan ringde till slit efter läkaren. Läkaren som kom upp, Dr Sh, Kunde för det första inte ens ta i hand, det var som en död fisk. Hon ryckte tillbaka sin hand så fort jag nuddade hennes. Sen korsade hon armarna över bröstet och såg ut som om hon var livrädd för mig. Jag förklarade åter igen vad som var bestämt och att det inte hjälper med pcb. Men den kvinnan var inställd på pcb!!! 4 gånger försökte hon övertyga mig och jag blev argare och argare. Tårarna sprutade för mig och jag höjde rösten mer och mer. Till slut sa hon att jag kunde få en morfintablett. Sen skyndade hon sig ut från rummet, utan att ens säga hejdå.

Gestapo kom in, när jag satt och borstade tänderna. Jag sa till henne att hon kunde lägga morfintablett och sömntablett på bordet men ICKE!!! "Jag kan vänta, jag har varit runt till alla patienter så jag har inget att göra". Sen stod hon 2 dm ifrån mig medan jag gjorde mig klar för natten.

Jag kröp upp i sängen och sträckte ut handen för att få dom jävla tabletterna. Men då gav hon mig ett glas vatten istället! Jag ställde demonstrativt glaset på bordet och fick till slut tabletterna i handen. Drog sen upp täcket och ordnade till värmedynorna under täcket, och lyckades "gömma" sömntabletten under täcket. Tog morfinet och svalde ner. Då var Gestapo nöjd och gick iväg. Låg och läste ett tag innan jag tog sömntabletten. Somnade ändå inte förrän vid 4-tiden.

Kl 7.40 blev jag väckt av morgon-sköterskan. Hon ville att jag skulle ta tabletterna. Sa att hon kunde ställa dem
på bordet så tar jag dem när jag vaknar lite senare, men ICKE!!! Orkade inte tjafsa så jag tog dom jävla tabletterna och sen kunde jag inte somna om...

Har sovit hela dagen och är fortfarande helt slutkörd. Det värsta är att jag tror Gestapo jobbar natt hela helgen... Gör hon samma sak ikväll så kommer hon få ångra sig och jag kommer bli förbannad!

Det är väl inte meningen att man ska behöva ligga och bli förnedrad när man behöver hjälp med smärtorna??? Tror dom att man åker in för att det är roligt?? Idioter...


Kommentarer
Postat av: Sandra

Kram på dig Pernilla! Vad är det för medicin du äter som gör smärtorna så hemska?

2012-05-19 @ 21:02:48
Postat av: Pernilla

Har börjat äta Visanne, en relativt ny medicin som, enkelt sagt, går in och letar upp Endometrios-vävnad i kroppen och "förstör" den vilket kan orsaka extrem smärta de första 3-4 månaderna innan den börjar ge effekt. Efter ca 6 mån har en del blivit helt smärtfria, men det är som allt annat det är väldigt individuellt vilket effekt man får. Jag har precis gått in i min 3:e månad på Visanne, så förhoppningsvis vänder det snart för mig! Hade jag vetat att smärtorna skulle vara så här extrema så vet jag inte om jag hade gett mig på att testa. Men nu är jag snart uppe på back-krönet och har bara nedförsbacken kvar :)

2012-05-19 @ 21:46:56
Postat av: Sandra

Oj, det låter avancerat. Men skönt med nåt som kanske funkar och inte bara är smärtlindring. Jag håller tummarna!

2012-05-25 @ 22:00:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0