Vilka dagar jag haft

Började jobba i torsdags. Full fart från början. Möte, hem, fixade och mailade, tillbaka till jobbet, hockey (piss-match), sov och sen hem. Bytte bara om och tog sen en promenad till mamma på jobbet, med Molly. Lånade bilen och åkte ut i lingonskogen tillsammans med mormor! Vi hade hur mysigt som helst. Plockade lingon och fikade. Molly skuttade med och åt lingon.

Gott med lingon.


Mormor med den lilla lingonhinken.


Molly och jag på fika-filten.


Molly är bara söt!


Vem har mackor? Jo mormor! Lika bra att parkera mig här!


Först i kön!


Två trötta vovvar.

Lördagen innebar VILTSPÅR! Jag klev upp och packade iordning fika-väskan, på med varma kläder och sen gick vi iväg. Fick skjuts av Lena upp till mötesplatsen vid Sidsjön. Mötte upp alla andra hundägare och hundar där innan vi åkte vidare till rätt ställe. Hundarna fick vänta i bilarna medan vi la första spåret. Sen var det fika för oss som jobbat *fniss* Sen var det dax för vovvarna att abreta! Molly var ut som nr 3. Det gick hur bra som helst!

Nosen ner i marken i spåret, precis som man ska göra.


Det borde vara här nånstans...


Molly hittade rådjursklöven!


En stolt liten tjej - som INTE ville lämna klöven ifrån sig.

På kvällen var hon hur trött och slut som helst! Vi åkte ut till mor och far och åt middag. Jag mådde inte nåt vidare men trodde det berodde på trötthet efter dagen bara. Åkte hem med sista bussen och gick direkt till sängs. Vaknade imorse med feber, ont i hela kroppen, huvudvärk och mådde piss-illa. Typiskt som det var så hade jag tagit fram en kyckling och förberett rabarbermarmelad. Det var bara att ställa sig och koka marmelad medan kycklingen blev klar i lergrytan i ugnen. Har legat hela dagen annars. Mår lite bättre nu, men det är inte bra. Hoppas det släpper tills imorgon. Har måcket att göra imorgon så jag måste må bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0