Molly är hemma igen!!!

Kl 19.00 var jag upp till veterinärshuset för att hämta Molly. När hon kom ut och såg mig så blev hon så lycklig och hoppade och pussades som bara den! Dom hade gett henne dropp och vätskat upp henne och hon mådde mycket bättre än när jag lämnade henne. Fick med mig en energimat för att få henne att äta lite. Fick även en tid den 20/5 för hjärt-ul. Vår veterinär var upptagen med ett akut sjukt annat djur, så hon var inte tillgänglig. Ska ringa henne imorgon och kolla upp varför Molly måste kolla sitt lilla hjärta... Nåt måste det ju vara. Annars skulle det väl inte bokas in ett ul på hjärtat???

Vi kom hem och jag blandade en matsked energimat med lite torrfoder. Hon åt lite grann. Gick därifrån. Kom tillbaka och åt lite till. Nästan allt är slut och hon åt även torrfodret. Hoppas det vänder nu med maten och hon blir bättre snart. Jag har tagit bort alla gosedjur, som Åse sa, så får vi se om det blir nåt bättre för den ev skengravida lilla bebisen.

Molly låg och sov tidigare, när hon helt plötsligt flyger upp och börjar nosa runt inne. Jag klär på mig och tar ut henne. Vi hinner knappt utanför dörren innan hon kissar. Vi går en sväng och hon kissar och kissar och kissar. Stackars lilla tjejen. Inte lätt att ligga på dropp flera timmar. Oj vad kissnödig man kan bli.

Vi ska snart ut en sista sväng innan natten, sen hoppas jag att hon klarar sig från nattkissningar.


Morgondagen bjuder på att jag måste ut till Alnö för husvakt. Sotaren ska komma och sota nån gång mellan 12.15-15.00. Perfekt för oss att sitta ute i solen och mysa på altanen. Torsdag blir det AF sen pysselkväll. Fredag lugnt (än så länge ser det så ut iaf). Lördag natt ska jag bila ner till Arlanda. Ska tyvärr inte flyga nångstans utan hämta pappa som kommer hem från Spanien. Fattar ni vad han älskar min mamma!!! Han kommer hem med ett tidigare plan, (istället för att spendera tiden i lägenheten i värmen och Spanien), lördag natt/söndag morgon, bara för att spendera 2 nätter hemma tillsammans med sin fru, innan han åker iväg igen för att jobba nånstans i Europa. DET mina vänner är kärlek efter 38 år tillsammans, varav snart 30 år som gifta!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0