Suck...

Ikväll var det dax igen. Akutbesök hos veterinären igen med min älskade lilla Molly. Det hela började igår. Helt plötsligt bara tok-kräktes hon. Alldeles gult, så som koncentrerad apelsinjuice, och väldigt mycket. Hon verkade må bättre efteråt och följde med mig ut en stund i solen. Men ville inte äta nåt, igen. Idag var hon väldigt trött och hängig. Följde med mig ner på stan en sväng på eftermiddagen och på vägen hem fick hon diarré-liknande avföring. När vi kom hem började det. Hon var jätteorolig. Sprang runt i hela lilla lägenheten och kunde inte komma till ro och sova nånstans. La sig ner i 10-20 sekunder, flög upp och la sig ner på annat ställe. Till slut kom hon oc kröp upp i famnen på mig och bara skakade och darrade i hela lilla kroppen. Vi gick ut, då jag tänkte att hon kanske behövde bajsa mer, men hon ville bara sitta i min famn. Ville inte vara på backen. Då ringde jag veterinären. Kom upp med det samma, fick jag till svar. Pappa (jo han är hemma igen!!!) skjutsade upp oss. Molly sattes in på dropp och vätska igen. Eftersom alla prover är bra och med dom nya symtomen så trodde veterinären att det kanske kan bero på magkatarr/magsår. Molly fick injektion med antidot i nacken, samt Novalucol i munnen. Vi satt igen med dropp i 2 timmar och hon började piggna på sig igen. Fick med recept hem på tablettbehandling i 10 dagar, samt flytande (Novalucol) att ta 3 gånger per dag. Även prover på sköldkörteln och bukspottskörteln togs. Ska tillbaka imorgon bitti för att få svar på ena provet och ev vätska upp lite till. Hon fick ha kvar kanylen, för att slippa sticka om imorgon om det skulle behövas.

Nu sover hon så gott här i soffan och jag börjar kunna koppla av igen. Ska se om hon vill gå ut en sista sväng, sen ska vi sova. Jag är hur trött som helst. Det tar knäcken på mig när mina djur inte mår bra... Nu hoppas jag att det är så enkelt som magkatarr, så lilla Molly får må bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0