Härlig dag i skogen!!!

Idag fick jag besök av underbara söta Sarah. Hon kom ner vid 11-tiden och vi gjorde sista bokningarna inför semesterresan. Flyg ner till arlanda, 2 pers 486 kr!!! Tåg hem för två personer 250 kr - det blir bara billigare hela tiden för oss, typ. Totalt är vi uppe i drygt 3500 kr för resa och hyrbil per person för 9 dagar. Jag är hur nöjd som helst!

I alla fall. Efter bokningen så packade jag ihop allt vi behövde och vi åkte iväg till Arboretum. Det var dax för ytterligare viltspår för Molly i skogen. Vi lastade ur oss, hund, väskor och stolar ur bilen. Sarah stannade kvar med Molly medan jag gick iväg med klöv och blod för att lägga spåret. Jag hörde Molly ylandes och pipandes och gläffsandes hela tiden. Hennes älskade mamma försvann ut i skogen med rådjursklöv och blod!!! Spåren gick bra att lägga sen var det dax för det bästa - FIKA!!! Vi fixade ordning lite kyckling-baugetter till oss och Molly pep ännu mer när hon blev utan. Hon fick smaka lite grann, men mesta tiden stod hon i totalt utsträckt 15-meters koppel och ville in i skogen och söka. Efter 1 timme var det dax. Ut i skogen för spårning. På väg till första spåret mötte vi 2 hästar med ryttare. Molly var i extas! Spår OCH hästar!! Spåret gick hur bra som helst, hon klarade av alla försvårningar (lyfte klöven ett par 4-5 steg så doften försvann, men hon hittade direkt var spåret tog vid igen, samt upp på en hög sten - inga problem). När fösta spåret var klar så var det dax för kaffe. Det gillade jag och Sarah, inte Molly. Hon ville spåra mer. När vi var klar med kaffe så skulle vi gå och köra sista spåret. Då kommer ytterligare en häst, en STOR häst. Ryttaren sa att hästen var hundvan så dom fick hälsa. Molly blev lite smårädd. Den var lite större än fölen hon nosat på tidigare. Men söt som hon var så stod hon på backen, hästen nosade lite på Molly och Molly pussade henne på nosen - SÅ SÖTT!!!! Andra spåret gick lika bra det som det första. Sen packades allt ihop och vi åkte hem. Visade Sarah runt Sidsjön och hur det ser ut här hemma i mina trakter, innan hon åkte hem

Väl hemma så blev det en välförtjänt dusch. Molly sover som en klubbad säl. Hon är helt utslagen. Reagerade inte ens på att Wilmer kom in - då är hon trött lilla bebisen min.


I väntan på att Sarah ska handla klart på ICA. Snart ska vi köra viltspår!!!


Molly väntar på att matte och Sarah ska äta klart lunchen så hon får SPÅRA!


Sarah lunchar med go-kycklingbaugetten!!!


Tjyv-Molly hittade locket till kycklingröran - tokslickade i sig innan matte såg (trodde hon).


Min lunch!!!


Första klöven är spårad och hittad!


Molly och hästen.


Molly och hästen igen.


Stolt Molly har hittat andra klöven!!

Kommentarer
Postat av: Sarah

Det var super kul och se Molly spåra. Hon på hästen var ju rolig, frågade om de fick hälsa på varandra precis som hundar, hihi.

Resan kommer bli toppen!! :) Love ya

2010-08-05 @ 18:51:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0