Rörde om lite i grytan

Jag mår bra. Riktigt bra. Det var länge sedan jag mådde så här bra faktiskt. Jag har rört om i min personliga och känslomässiga gryta och hittade de där små guldkornen som gör att jag mår bra. Har haft helt underbart besök hela helgen. Min underbara älskade vän Frida kom hit, på spontanbesök som bestämdes på fredag em. Vi har pratat och myst och pratat ännu mer. Grät en del när hon åkte hem dock. Hon flyttar för gott till Sydafrika i mitten av december. Jag är så otroligt glad för hennes skull, men jag kommer att sakna min älskade vän otroligt mycket!!! Men nu har jag en anledning till att åka till Sydafrika och hälsa på!!!!!

När jag ändå rörde om i den där grytan, så passade jag på att rensa ut lite. Rensade bort allt som stjäl min energi och ork. Jag har inte tid eller rum för "vänner" som bara tar och tar och inte ger någonting tillbaka. Jag har nog med allt som händer omkring mig, alla beslut och tankar, och då har jag inte tid med denna människa som påstod sig vara en vän, men visade sig vara nåt helt annat. Tyvärr verkar det som att hon själv inte förstår vad som hänt, men det är inte mitt problem. Ett mail med ett brev skrivet från mitt hjärta, med förklaring och beskrivning vad hon gjort mot mig och hur det fått mig att må - det räcker tydligen inte. Men det är inte mer jag kan eller vill göra. Jag har fått nog och rensat ut denna energivampyr och jag mår mycket bättre nu!

Visst det är många tankar och funderingar och beslut som ska tas de närmaste dagarna, men det känns helt okej. Jag stressar inte upp mig för det utan tror nog det kommer att bli ett bra beslut oavsett vad det blir.

Fasar dock för morgondagen. Ska få besked om hur illa det är med lilla Wilmers stackars hjärta och njurar. 15.40 är det dax.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0