En trött Molly-dag avslutades med hundbesök

Idag var lilla bebis trött. Hon vaknade med mig vid 9.30, kom och pussade lite grann, men somnade sen direkt om. Jag väckte lilla bebis vid 10 när vi skulle gå ut. Kom in igen och hon toksomnade. Jag duschade och gjorde mig klar, sen gick vi ner på stan tillsammans med Johanna. Jag tog en sväng in på apoteket medan Johanna passade Molly utanför. Hade velat lämnat henne hemma, då hon behövde vila idag efter gårdagens kurs, men vi skulle in på djuraffären så jag behövde ha med mig henne. Efter apoteket blev det halsbandsköp till Mollan. Hon måste ha halsband för att få tävla i rallylydnad. In och hittade ett litet och enkelt. Visste dock inte hur jag skulle lyckas få henne till att använda det, då hon förrut sett ut som en kalv på grönbete. Hoppar och skuttar och kränger och får allmän panik. Smart som jag är, så satte jag på henne det och kopplade ihop med selens krok. Då gick det hur bra som helst! Gick in en sväng på "gamla" frisör-stället. VIlle bara kolla vad det skulle kosta att klippa lite av luggen. 50 kronor och jag fick göra det direkt! Molly charmade som vanligt alla och fick en egen lite frisörstol och satt bredvid mig medan jag blev klippt. På vägen hem stannade vi till hos Johanna. Jag var så otroligt i behov av toalett och Molly ville visa upp sitt fina halsband (i rosa och silver). Vi blev bjuden på lunch och satt kvar och pratade en stund. Sen var det direkt hem och Molly tvärsomnade! Hon sov i 4 timmar, innan jag fick väcka henne då vi skulle få besök. Jag hade lovat att vara hundvakt åt en jobbarkompis 5 månaders franska bulldog, Valencia. Det gick hur bra som helst. Hundarna har röjt här hemma som två galningar. Hunden har precis blivit hämtad, och Molly somnade så fort dörren stängdes bakom Valencia. Nu sover hon så gott och jag funderar på att göra henne sällskap. Imorgon kommer vi att göra så otroligt lite. Bara vara hemma och ta det lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0