Hahaha

Min syster kom hit imorse. Hon kom med bussen från Hudik där pojkvännen bor. Hon började inte jobba förren kl 12 och ville spendera 1.5 timme med sin syster, eller kanske var det egentligen med Molly. I vilket fall, så hade hon en väska med sig. Den lämnade hon här, så att mamma kunde hämta upp den när hon kom hit på en kaffe. Väskan placerades i lilla hallen hos mig.

Sagt och gjort, mamma kom på en kaffe. Hon hade glömt mobilen hemma. Vi satt ute på gräsmattan och myste med varsin kaffekopp och Molly sprang runt. När det var dax att åka, så skulle jag få skjuts ner till lilla affären. Upp med alla saker och Molly och iväg på affären. Fick skjuts hem och jag blev avlämnad. Mamma åkte. Jag kom upp med affären-handlingen och får syn på systers väska. Jaha. Nu då? Kan ju inte ringa lilla mamma. Mobilen är som sagt hemma. Skickar sms till syster:
"Hej! Mamma har precis åkt, har glömt sin mobil hemma. Glömde ta med din väska hem. Tänkte bara så du vet att den är kvar här".
Får till svar:
"Men ägg"
Hehehehe.... Måste vara nåt slags slang för den yngre generationen....





Fick förklaringen i nästa sms: "hehe menade men åhhh..."

Kommentarer
Postat av: ejja

Hehehehehe.... :P

2010-07-20 @ 00:06:57
URL: http://ejjapejja.blogg.se/
Postat av: Lisa

"men ägg"...hihi, de ska jag börja säga!!

2010-07-29 @ 16:22:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0