Idag har jag...

... gjort nåt jag inte trodde om mig själv. Jag gick själv ner till Kårhuset och där mötte jag upp grannen Lisa. Där var det dans som gällde, i 1.5 timme. Inte vilken dans som helst, utan det skulle dansas:
BACHATA

När man pratar om mig och dans då ska man först ha följande klart för sig:
Pernilla:
- har aldrig dansat tidigare,
- har inte en gnutta danskänsla i min kropp,
- har inte det minsta känsla för rytm och musik
- känner sig som ett kylskåp när hon ska röra på sig.
Enda gången jag dansar är när jag är ute på krogen och då ska det finnas lite eller en större del alkohol i kroppen först.

Med min tur så var det så klart inte första passet som kördes ikväll utan nr 4!!! Jag hade alltså missat de första 3 tillfällena och grunderna. När det hela var över efte 1.5 timme, så rann svetten, jag var glad, mådde som en prinsess och JAG FICK BERÖM!!! Lina (instruktören) tyckte jag var hur duktig som helst som utan problem lärde mig allt på en gång. Allt som dom andra lärt sig på 4 gånger (inkl ikväll då). Jag känner mig hur bra som helst!!! Det här är helt rätt träning för mig. Fortsätter det så här så kommer jag nog att gå ner i vikt också. Jag kommer definitivt vara på plats varje onsdag kl 18 de närmaste 5 veckorna!!!! Åh vad det var roligt!!!

Vad Bachata är? Kolla in det här klippet, på Tv4, Let´s Dance med Mattias och Cecilia. Du hittar klippet HÄR.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0