Semester och njuter

Jag vet att jag inte skriver så ofta, men det är väldigt lugnt nu under semestern händer det inte så mycket. Jag har bott ute hos föräldrarna i snart 2 veckor, sen dom lämnade mig och åkte till Spanien för semester. Det har varit så fantastiskt underbart att bo här ute. Att bara kunna gå ut och äta frukost i solen och kunna sitta ute och bara lyssna på lugnet som finns här. Skogen är bara runt hörnet och det är så skönt att kunna ta en promenad med Molly där hon får springa lös, där vi får se både rådjur, rådjurs-kid, älgar och älgkalvar - det är helt fantastiskt här ute! Har ingen lust att flytta hem till min tråkiga lilla etta längre. Jag har älskat min lilla lägenhet. Men nu har jag bestämt mig. Jag ska flytta! Måste bara hitta den där härliga perfekta känslan i ett nytt boende. Får se när det blir dags och vart jag hamnar.

En vän till mig har betett sig väldigt konstigt och nu vet jag inte längre var jag har henne. Man ringer och skicka sms men får inget gehör. Vet inte vad som hänt, eller om jag gjort nåt. Trodde vi var bättre vänner än så här. Har jag gjort nåt? Inte vad jag vet, men nåt är det som gör att hon inte vill prata med mig längre. Ja ja, hon får väl höra av sig och berätta vad som hänt. Jag blir bara fundersam på hur hon håller på...

På tisdag är det jobb igen. Det känns skönt att komma tillbaka och ha nåt att göra. Men samtidigt kommar jag att sakna att bara kunna ta min kaffekopp och gå ut och sätta mig i solen och njuta...

Idag ska jag ta och dammsuga av huset. Jag har faktiskt inte bara slappat och tagit det lugnt här hemma i huset på semestern. Jag har varit en exeptionellt bra dotter också! Hon har planterat om blommor åt mamma, klippt gräset i 27 gradig värme med strålande sol, hon hartvättat ALLT som fanns i tvättstugan, iknl alla vinterkläder (!!!) som fortfarande låg och väntade på att bli tvättade, för hand! Jag är ju ganska bra att ha som dotter!!!

Men dags att ta tag i snabeldraken och göra fint här hemma innan jag åker bort till Kvissle och lämnar av Molly hos mormor medan jag hälsar på min fina vän Erica. Hon är bara hemma ett par veckor varje sommar och hälsar på, men varför ska vi alltid träffas i aboslut sista minuten? Hon åker tillbaka hem till Hönö på söndag. Men men vi fick ju till en date idag iaf!

Nu kör vi! Eller som min gode vän Benjamin säger: FULL FART!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0