Healing, känslostormar och underbara vänner

För en vecka sedan var jag med om ett väldigt omtumlande och känslomässigt möte. Jag var hem till en fin vän, Brittis, och fick träffa hennes kusin, Hanne. Hanne har dom fantastiska förmågorna som en healer har, kanske inte alla, men hon håller på att lära sig ännu mer (om jag förstod norska rätt).

Alla människor har ett djur, som är med dom i livet. Detta djur vägleder dig genom livet och djurets personlighet avspeglas till människan. Hanne berättade för mig att jag har en kattunge, en skogskatt som följe-djur. Slår man upp skogskatt så kan man läsa följande om hur dom är:

"Skogskatter har en tjock fluffig päls i dubbla lager"
(jag har ju tjockt hår iaf) *ler*

"Kattrasen (Skogskatt/Maine Coon) räknas som mycket intelligent, lekfull och lugn, och skogkatter brukar trivas i mänskligt sällskap. Den norska skogkatten är livlig, vänskaplig och självständig. Helst vill den ha tillgång till en trädgård eller uteplats. Skogkatten har ett starkt psyke och har väldigt lätt för att anpassa sig till olika situationer och omgivningar. Skogskatten är en snäll, lugn och charmig katt. Den är ofta lekfull och lite clownlik. Skogskatten är en lättsam katt. Den är okomplicerad till sättet och sund i största allmänhet".


Ja vad säger ni som känner mig? Stämmer det in på mig???

Hanne ville prova känna lite på mina tassar (fötter). Hon masserade på en punkt på min vänster fot och då brände det till direkt i magen. Hon höll på ett tag och sa sedan bl.a. följande:
"Du har väldigt mycket frustration i dig. Du får inte ge upp. Mycket av dina smärtor sitter i frustrationen".
Jag blev helt ställd. Hon sa saker och satte ord på precis exakt hur jag mår! Ord som inte ens jag har kunnat få fram, berättar en 19-årig tjej för mig. Hon sa saker på norska, som inte jag fattade, och drog med sina händer över sin egen mage. Hon kände av att det var någonting där, hos mig. Hon fortsatte massera punkten på foten och det brände och stack hela magen. Den stickande känslan var som sockerdrickskänsla (när fot/hand har somnat) som blandas med tusen nålar som sticker lite överallt i magen.

Hon kände sen igenom min rygg och nacke och där satt tydligen väldigt mycket av min frustration. Hon försökte få bort lite grann av det.

Till sist var hon framme vid att känna av på min mage. Då var jag nervös, jäkligt nervös. Hanne satte sig bredvid mig i soffan och la händerna över magen. Hon ryckte tillbaka dom och började kallsvettas och blev iskall på händerna. Hon la tillbaka händerna strax ovanför huden på magen och då började det. Jag kände en sån hetta och samma stickande känsla som tidigare, men ännu kraftigare. Det molade och smärtade samtidigt som det kändes som ett baksug i hela magen, som om allt drogs mot händerna.

När Hanne var klar, så var hon helt slut och färdig. Det syndes så väl på henne. Blek och fullständigt slut på energi i hela kroppen. Jag åkte hem och var otroligt påverkad. Inte smärtpåverkad, utan trött och slut i hela kroppen. Det var så mycket känslor som kom och väldigt mycket energier som flödade åt alla håll. Det som var mest fascinerande var att jag var fullständigt smärtfri i drygt 9 timmar efteråt!!! Helt makalöst!! Hanne sa att jag kan få bra hjälp av healing och kan komma att få ordning på smärtorna med hjälp att healing. Jag fick ett telefonnummer av Brittan till en kvinna som håller på med bl.a healing. Ska ringa henne denna vecka, när jag vågar.

Brittan kom hem till mig dagen efter och berättade att Hanne hade blivit alldeles röd hela magen på kvällen och var rödstrimmig utmed låren, där mina smärtor brukar stråla ut i benen när smärtorna är som värst. Ja vad ska man säga? Det är krafter som man inte kan förstå fullt ut, som kan göra väldigt mycket för en människa. Fortsättning följer om healing...


Helgen har tillbringats i terapihundsutbildningen tecken. Lika roligt som alltid. Vi hade alla otroligt trötta hundar på söndag em.

På söndagkväll kom fina Caroline hit och vi hade film-mys-kväll. Det var Twilight som stod på schemat. Åh vad jag älskar dom filmerna!!! I slutet av filmen började jag känna av smärtorna. Tog min kvällsdos av tabletter och väntade in effekten. Vi satt och pratade efter filmen och smärtorna blev värre. Carro gick hem och jag satte gjorde mig klar för sängen, men satte mig i soffan och skulle skicka iväg två mail bara. Smärtorna ökade med snabb fart och tillslut var jag fast i soffan. Tog mig ingenstans alls! Tårarna rann och det var bara att gilla läget. Funderade på att ringa ambulans, men kom på att jag säkrat dörren med säkerhetskedjan och dom kommer ändå inte in genom min stål-säkerhetsdörr. Vid 4-tiden rullade jag ur soffan och ålade/kröp till sängen. Jag hade då trippeldoserat min kvällsdos med morfin och inget hjälpte. Vid 7.30 kände jag att nu ger jag snart upp. Har inte sovit en blund. Väntade bara på att klockan skulle bli 8, så jag kunde ringa gyn och få hjälp. Tor på f*n att inte lyckades slumra till då. Vaknde ur dvalan vid 10.30 och slängde mig på telefonen. Telefontiderna är slut, återkom imorgon. Kul liv.

Jag fick tag på min underbara fina vän Hanna vid 12-tiden. Hon kom över direkt och tog ut lilla bebisen på en morgonpromenad. Kom då på att hon inte varit ute sen kl 21 igår kväll. Oj vilken dålig människa jag kände mig som... Jag bjöd på frukost och sen åkte Hanna vidare på sina äventyr. Jag la mig i soffan och tog det bara lugnt. Lyckades ta mig ner på lilla affären på em, då jag hade helt tomt i kylskåpet. Måste ju äta middag säger alla. Pratade med fina Caroline som kom över och tog ut Molly på promenad. Nu sitter jag här och måste försöka ta mig ut själv med bebisen. Så länge jag sitter ner så är det okej, men bara att gå upp och laga middag, eller röra mig runt i lght så drar smärtorna igång igen. Men det är bara att ignorera smärtorna och ta sig ut. Sne blir det sängen och förhoppningsvis får jag lite mer sömn. Det känns rejält i huvud och kropp nu att jag har varit vaken sen söndag morgon kl 7.30. Nu är det måndagkväll 23.20... Det är snart 40 timmar i vaket tillstånd.

Jag är så glad att jag har så underbara vänner i min närhet. Det betyder så mycket ska ni veta. Jag hoppas ni förstår och vet hur mycket ni betyder för mig och hur tacksam jag är för er hjälp och er omtanke!!!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Spännande med healing. Min kompis Johanna och hennes släktingar är också bra på healing osv. Det är flera gånger som hon har sett/märkt/känt på mig att jag mår dåligt utan att jag ens har sagt något. Helt otroligt att vissa människor har sådana krafter! Jag tycker att du absolut ska ringa det där numret.



Puss och massa kramar på dig syster! Miss you

2011-01-25 @ 10:03:15
URL: http://jayhanna.devote.se
Postat av: Sarah

Det känns så himla jobbigt att jag bor så långt ifrån dig i sånna här lägen, jag vill ju också kunna hjälpa dig när du behöver. När man läser hur jobbigt du har det och sitter här borta känner jag mig så maktlös. Hoppas mina tankar till dig kan hjälpa lite i alla fall? Kram

2011-01-25 @ 11:06:44
URL: http://www.nyalivetiharnosand.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0