Vad händer om man ljuger?

Vi satt och pratade och kom in på dom där Jehovas Vittnen. Jag respekterar andras tro, men när det kommer till den där delen att tvinga på andra sin tro, att berätta hur dålig jag är om jag inte gör som dom gör eller säger, eller att jag kommer att hamna i helvetet om jag inte konverterar över till deras tro, då blir jag förbannad!

För ett tag sen fick jag ett brev av en sån. Hon skrev och berättade vilken dålig människa jag är och vad som kommer att hända mig om jag fortsätter på denna eländiga väg som jag går nu. MEN jag kunde få komma på deras möten, som är gratis, så ska dom leda in mig på den rätta vägen igen.

Jag känner en person. Kan inte påstå att jag står honom nära, men jag vet vem han är. Har nu fått veta att han tillhör Jehovas. Gjorde du allt i välmening, eller hade du en tanke bakom det hela? Jag undrar vad som händer honom nu, när han ljuger??? Hamnar han i helvetet då? Ska inte Jehovas-människor tala sanning???


Är jag intresserad av någon tro, om det nu är Svenska kyrkan, den muslimska tron, katolska kyrkan eller någonting annat, ja då fixar jag det på egen hand eller tar hjälp i frågan.

Tacka vet jag mina fina vän F, min underbara vän E med familj, min mormor och gammelmormor (vila i frid). Underbara människor med olika tro och INGEN av dem försöker pracka på mig eller någon annan deras tro. Är man intresserad och vill, då söker man upp det självmant.

Jag tror på någonting, och det är mitt val och jag älskar att fira jul!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0