Lite update men det blir...

... väl samma sak jag skriver om, igen - endo-fucking-smärta.

Det har väl inte hänt så mycket sen sist. Eller en konstig sak hände.

I söndags hände det nåt konstigt. Har känt mig hängig ett par dagar, eller det är nog ett par veckor jag har känt så. Jobbade fredag och var hur trött och slut som helst. Lördag var jag ledig och skulle gå på hockey. Var så trött innan så jag visste inte om jag skulle orka gå. Matchen genomfördes (med mig på läktaren) och när jag kom hem så bytte jag om och kröp ner under filten i soffan. 22.30 gav jag upp och skuttade i säng. Somnade direkt! Det slog över till vintertid på natten så jag fick ytterligare en timme att sova. Vaknade på söndag morgon efter nästan 11 timmars sömn och var ändå hur trött som helst. Gick till jobbet kände mig hängig. Vi gjorde ifrån oss morgonbestyren och åkte för att handla. Hade känningar av värk i hela kroppen. När vi kom hem vid 14-tiden så värkte det så jag visste inte vad jag skulle ta mig till. La mig i soffan och fröken väckte mig kl 16. Kroppen värkte som besatt och jag hade fått feber! Vi pratade om det och bestämde att jag skulle försöka få tag på en vikarie och åka hem. Med tanke på alla influensor som härjar så är det dumt att chansa tyckte vi. Kl 19 kom min avbytare och jag trodde jag skulle ramla ihop av smärtor. Mamma fick åka från Alnö för att köra hem mig. Klarade inte av att gå den lilla biten hem. Väl inne i lght så märkte jag att jag inte hade en enda värktablett, dvs alvedon eller liknande. Som tur var fick jag låna en karta Ipren av grannarna så jag kunde överleva natten. Måndag morgon var ännu värre! Feber och frossa och ledvärk samt värk över allt. Ringde chefen för att berätta att jag gått hem dagen före. Jag kunde inte ens hålla i telefonen, då det gjorde alldeles för ont att hålla uppe den mot örat. Dagen tillbringades med att knapra tabletter. Fick skjuts av underbara M till apoteket vid 12-tiden. Tack underbara du!!! Från ingenstans så bara försvann smärtorna på nån timme under kvällen. Imorse, dvs tisdag, vaknade jag och kände mig hur bra som helst! Var det den vanliga influensan som kom på ett snabbt besök eller vad var det som hände???

Vet inte om det är kroppen som känner av eller hur det fungerar, men jag hade inte en enda känning av endosmärtorna under hela denna tid!

Just nu sitter jag uppe, som vanligt på natten och kan inte sova för dessa jävla endosmärtor. Det känns som om smärtorna jag inte haft sen i lördags, har kommit tillbaka nu och ska ge igen för att jag varit utan dessa smärtor ett par dagar när kroppen varit upptagen med annan slags smärta.

Ska lägga mig nu och invänta sömnen. Lika bra att jag ligger på plats då så det bara är att sluta ögonen och somna när John Blund behagar dyka upp och Smärt-Fia behagar försvinna...

Kommentarer
Postat av: dookie

Svar: Men hej :-) Jag har ätit Provera i snart ett år. Började på 5mg men mensen kom ibland iallafall fast i mindre mängd. Gjorde titthålsoperation 23 april i år. Då fick jag konstaterat endometrios. Fick då öka till 20mg om dagen, sen skulle jag gå ner till 10mg efter tre månader. Vilken jag inte vågade eftersom mensen faktiskt varit helt borta under tiden med den högre dosen.



Var på 6 månaders återbesök häromveckan, och då sa jag att jag är väldigt känslosam och tjurig, alltid trött, kanske kom det an på Proveran, och min gynekolog tyckte jag skulle gå ner i halv dos (alltså 10 mg om dagen) och se om mina problem blev lindrigare.



Jag har inte längre så ont - och inte lika ofta, men nu får man ju dras med ett jädra humör och ett par extra kilon ;( Men som tur är verkar jag vara en av de som endon upptäckts på i så pass god tid, att vi lyckats hålla den i schack.



Det gör ont i mig när jag läser om dina dagar, tårarna rinner och jag önskar jag kunde göra något :(

2009-10-30 @ 10:26:48
URL: http://dookie.blogg.se/
Postat av: ejja

hej skruttefia! välkommen tillbaka i bloggvärlden! känns bra att du är "på plats" igen! :D har hon tid å lust att ses nåt om 2 veckor nu då? ;) kommer upp den 12 på kvällen och åker hem den 17 på em/kvällen.



eller ska vi säga åt våra föräldrar att styra upp nåt? :P



en stoooooor kram till dig!

2009-10-31 @ 01:56:40
URL: http://ejjapejja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0