Hur sammanfattar jag alla dagar???

Har inte skrivit särskilt mycket sista veckan. Men ska försöka mig på en snabb sammanfattning.

Jobbade förra veckan, tisdag till fredag. Kul att jobba. Var hos en annan kund än "min" tjej. Gick hur bra som helst och det är väldigt skönt att sluta 19.30 på kvällen och få sova hemma på nätterna. På torsdag em ringer förra chefen och ber mig skicka en arb.ansökan till henne för ett jobb. Jag skriver ihop lite snabbt ett personligt brev och skickar in det. Efter mycket strul så får jag skicka det själv på fredag kväll till personen i fråga. När jag kom från jobbet på fredag, efter jag skickat ansökan igen, så ringer det på dörren. Grannens dotter (en annan granne, som är minst lika underbar som min andra underbara granne) frågar om jag vill komma upp på ett glas vin hos hennes mamma. Precis vad jag behövde då. Hon undrar även om hon får ta med Molly på en promenad! Underbara grannar - finns inget annat att säga om dem. Ett glas vin blev flera och till slut hade det gått åt 4 flaskor på oss tre grannar - men himmel vad trevligt det var.

Lördag gick jag och grannen L ner på stan och jag shoppade upp ett presentkort på 500 kr som jag vunnit. Därefter hem och vilade lite innan jag gick upp till grannen för att laga middag tillsammans med familjen. Blev film och sen tidigt i säng. Var helt slut efter veckans jobb. Är verkligen inte van att kliva upp kl 7, 4 dagar på rad och hålla igång hela dagarna. Har ju inte jobbat sen 19/11-09.

Söndag spenderades ute på Alnö hos föräldrarna. Mamma fick hjälp av Molly att plantera blommor.

Före:


Efter:


Kom inte hem förrän vid 23-tiden på kvällen.

Måndag vaknade jag som sagt av att ha blivit plastmoster igen!!! Hade rehab-möte på AF kl 14. Men på fm ringer en av mina nya underbaraste vän och är jättedålig. Endometriosen hos henne spökade och hon behövde komma in på sjukhus. Problemet: hon bor i Härnösand. Efter mycket trassel så åkte jag med hennes make upp, hämtade henne, skjutsade ner henne till akuten på Sundsvalls sjukhus. Sen satt jag och höll henne sällskap i 7 timmar på akuten. En idiot (en underdrift, helt jävla galen var han, men det kan man ju inte skriva) till läkare och till slut blev hon inlagd. Jag kom hem vid 23.45, men det var det värt. Jag vet hur jävligt det är att ligga där och då ska man inte vara själv.

Tisdag, igår, var det arb.intervju (jobbet jag skickade ansökan på, på fredagen). En perfekt jobb, men det är ju tillbaka som pers.ass. Har mycket att fundera över på den punkten. Det är lite invecklat vad gäller a-kassa bl.a. Åkte sen upp och hälsade på hos lilla söta Sarah. Hon mådde inte så där jättebra, men det var bättre än kvällen före i alla fall.

Vid 23 igår kväll slog smärtorna till med full kraft. Har haft småkänningar sista dagarna, men inte som det brukar vara innan slaget kommer. Lyckades sova 2 timmar på morgon sidan. Vaknade imorse och det kändes okej. Tog en lång varm dusch och smärtorna gav med sig lite grann. Tog med katten upp till grannen för årets dusch. Det gick som det brukar. Wilmer ylade, rev ner draperiet inkl ställning, Stefan var sönderklöst och jag dyngsur. Nu är han hur sur som helst, men det brukar gå över efter ett par dagar. Kristoffer, sonen till grannarna, hade Operation Dagsverke genom skolan idag, så han hade ansvar för Molly. Har gått hur bra som helst!!! Åkte upp till Sarah och lämnade tillbaka penga-kortet och surrade lite. Smärtorna började om. Vi satt, eller hon låg och jag hängde över sängbordet på kvinnokliniken nån timme. Sen tog vi en långsam promenad och köpte en glass. Smärtorna blev än värre och jag gjorde en chansning. Gick till gyn-mottagningen och berättade hur det låg till. Gudomliga osm dom är, och tack vare att dom känner mig och vet hur jag har det, så fick jag en tid (fast dom var överbokade). In på ett rum och 20 min senare var jag smärtfri tack vare en PCB-behandling. Underbarare människor får man leta efter!!! Upp tillbaka till Sarah för att säga hejdå och åka hem. Hon var själv på väg hem då hon mådde lite bättre.

Hem och upp till grannen för att hjälpa sonen med veckans spanska läxa och förhör inför prov imorgon. Vi satt i 1.5 timme och pluggade (jag fattar ju vad det är jag läser!!!!), sen fixade vi lite middag och pluggade lite till. Tog en kaffe och då kom mamman hem. Vi pratade en stund innan jag gick ner till mig.

Nu sitter jag i soffan och känner hur smärtorna ökar och blir värre hela tiden.

Var kommer dom från nu? Jag brukar inte ha såna här problem på våren/sommaren. Av nån anledning är det alltid från september till mars som smärtorna brukar vara igång så jag måste få hjälp via kvinnokliniken. Ska ta en sista sväng med Molly ut nu och sen skutta i säng och hoppas jag får en natts sömn med fler timmar än föregående natt erbjöd.

Så där! En snabb sammanfattning!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0