Depp-inlägg

Ja jag har väl inte egentligen nåt att skriva. Har legat i feber hela veckan som varit. Det startade natten mot tisdag och släppte tors/fre. Jag har knappt tagit mig upp med Molly på morgonen till dagis, sen släpat mig hem till soffan och sovit mig igenom dagarna.

På onsdag hade jag telefonkontakt med min VC-läkare. Det visade sig då att han var bara stand-in tillfälligt och kunde därför inte förlänga min sjukskrivning utan det måste isf min nuvarande läkare göra. Jag sattes upp på en ny telefontid på fredag (på lördagen gick min nuvarande sjukskrivning ut) och det var bara att vänta. Kändes inte okej med tanke på att han inte har nån koll alls på vem jag är eller vad det är jag går/gått igenom. Fredag kom, jag skyndade mig upp med Molly på dagis och ner en snabbis på affären. Jag var hemma till strax efter kl 8. Telefontiden var mellan 8-9. När klockan blev 9.55 så ringde jag VC. Då hade dom fikarast!!! När jag äntligen fick tag på dem så var dom snorkiga och otrevliga i telefon, men till slut så skulle dom lämna ett meddelande till nuvarande läkaren att han ska ringa mig snarast. Vid 14-tiden ringde han upp. Han lyssnade på mig och 3 minuter senare hade jag fått förlängd sjukskrivning januari 2012 ut! Hur skönt som helst! Nu har jag tid på mig att fixa till allt och se till att det ordnar upp sig med mycket.

Följde med en kollega hem efter jobbet och lånade hem hennes bil. Passade på att handla lite inför julgodisbaket som skulle äga rum inom snar framtid! På lördag åkte jag ut till Nedansjö, lämnade Molly och hämtade kollegans son V, 7 år (snart 8 år!!!) och åkte tillbaka in till stan. Vi åkte upp till Norra Berget och gick runt i 2.5 timme på julmarknaden. Därefter åt vi på MacDonald´s innan jag överraskade honom med 3D-bio!!! Snacka om att det var en lycklig liten kille jag fick köra hem. Hans kommentar sa allt: "Det här var en jättebra Pernilla-dag! Kan inte jag få sova över hos dig?" Tar det som ett gott tecken!

Hämtade upp Molly och tog bilen tillbaka hem. Däckade där i soffan och kände hur all ork försvann. Vid 23-tiden får jag ett meddelande på Facebook från grannen. Hans flickvän var riktigt dålig i smärtor och läkarna tror att hon också har endometrios. Han undrade om jag hade något smärtlindrande. Jag gick ner och pratade med lill-tjejen. Lämnade lite diklo+alvedon. Jag vet att det inte är nåt, men har man aldrig tagit tabletter och inte gillar starka saker, så kan dessa ge liten verkan. Fick idag höra att dom hjälpt iaf.

Imorse tände vi 2:a ljuset på vår adventsljusbricka, åt lite frukost (lussekisse) och åkte sen ut på Alnö. Det var dags att bärga lilla pärlan ut till Kovland. När vi hade 50-60 meter kvar, uppförsback så tog det stopp. Blankis och framhjulsdrift samt bogserlina med en Ford i andra änden var inte en kombination som var okej. Det slutade med att vi fick lämna bilen i korsningen, i slutet av backen. Killen som ska kolla på den skulle dra upp den med traktorn senare.

Jag skjutsade hem pappa och hämtade upp Molly och åkte ut för Mary Key-party hos Jea. 6 timmar senare var vi på väg hem. Varför kan dessa försäljare inte sluta prata??? Helt otroligt!

När jag kom hem, efter att ha gjort ett kort grattis-stopp hos farmor, så drog jag igång årets julgodisbak! Kom på att det bara är nästa helg jag har på mig och en dag helgen därpå sen är det jul! Jag kommer aldrig att hinna!!! Körde på i 1.5 timme sen höll smärtorna på att ta ihjäl mig och ryggsmärtorna (som börjat komma på sista tiden, jävla endo-helvete) höll på att ta knäcken på mig. Nu sitter jag i soffan och är uppstressad av allt som ska hinna göras innan julafton. Före nästa fredag måste alla julkort vara klara, har 4 kvar att göra! Stress stress - precis vad jag INTE behöver nu!

Blir så less på allt... Nya medicinerna funkar inte, jag mår bara dåligt av dem och drabbas av en jävla massa biverkningar som inte vill släppa. Funderar på att trappa ner och avsluta behandling på ena. Varför ska jag trycka i mig en jävla massa piller i denna kropp när smärtorna ändå finns kvar och bara blir värre??? Jag är så jävla less på den här skiten nu!!!

Kommentarer
Postat av: Hemmafru i Florida

Krya pa dig gumman!!

2011-12-06 @ 16:26:57
URL: http://mylifeinparadise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0