Smärtfri!

Igår, måndag, hade jag min efterlängtade tid hos C, massage/healing. Hon masserade och "drog" ut stress ur min kropp. Hon berättade precis hur jag kände och mådde och allt jag kände, kände hon - mina smärtor, mina känslor, ja allt. Det var otroligt tufft att ligga där medan hon höll på. Hon sa att hon kunde hjälpa mig med smärtorna, men först av allt måste jag få bort min stress som jag har i kroppen. Hon ville inte gå in djupare på mina smärtor igår, då jag skulle iväg och jobba på hockeyn, för då skulle jag bli liggandes efteråt och det skulle inte fungera. När hon var klar, så var jag fullständigt slut i både kropp och själ. Vi bokade in en ny tid, dagen efter nästa förhandlingsmöte, och jag fick lova henne att ta det lugnt och inte stressa.

Hanna hade Molly hos sig över natten, så efter hockey körde jag hem mamma och passade på att säga hej och hejdå till min älskade syster som flyttar till Stockholm. Därefter åkte jag direkt hem, bytte om till nattlinne och morgonrock (varför heter det morgonrock, när man kan ha den på kvällen???) och myste ner mig i soffan med en kopp te. Kollade lite på tv, sen myste jag ner mig i sängen med en bok. Somnade och sov i över 11 timmar. Vaknade imorse, utsövd och mörbultad i ryggen (efter massagen). Åt frukost och tog det lugnt. En dusch och plocka iordning papper och saker. Blev hämtad av Hanna, Nova och Molly, och jag packade in mig och katterna (i en bur) och vi åkte upp till veterinären. Vaccin för Molly och Tassan. Wilmer var det det vanliga med: vikt, blodtryck och blodprover. Allt var bra, förutom vikten. Han har gått ner i vikt igen. 0.5 kg sen i oktober. Att han minskar i vikt, är inte bra alls för honom. Vi har bytt ut hans foder, så får vi se om han lyckas öka lite i vikt. VIktnedgången beror på hans njursjukdom. Men som Åse, vår underbara veterinär, sa: han mår väldigt bra, med tanke på hans hjärt -och njursjukdom. Vi har ny tid om 1 månad för att kolla hans vikt, så får vi se hur det blir efter det. Så länge han ser ut att må bra och inte har ont, så hänger lilla grisen min med!

Jag hade otroliga smärtor igår, men idag har jag inte kännt nästan någonting alls! Jag har tagit det lugnt och inte stressat och det är ju precis vad jag behöver! Det är en helt fantastisk känsla jag har idag!!! Hoppas det fortsätter länge till!!! Spännande att se vad som händer efter den 16/2, då C ska gå in på djupet med mina smärtor. Men jag och Brittan har helgarderat så hon kan köra hem mig om det skulle behövas efteråt.

Nu ska jag fortsätta njuta av kvällen som smärtfri, men en tok-trött Molly bredvid mig i soffan.

Kommentarer
Postat av: Hemmafru i Florida

Hej endosyster!

Jag blev så glad över att jag hittade hit, själv går jag igenom samma sak. Jag har precis tagit min första hormonspruta och jag hoppas på det bästa. Jag blev så rörd när jag läste vad du går igenom, det gick inte att hålla tårarna tillbaka. Hoppas att vi kan hålla kontakten, Kram Alex

2011-02-06 @ 23:33:27
URL: http://mylifeinparadise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0