Blir äcklad av mig själv...

Vet inte vart jag ska börja riktigt. Har varit på väg att skriva länge, men jag har ingen ork eller lust och vet inte hur jag ska formulera mig. De nya tabletterna ger fruktansvärda biverkningar och effekten är i stort sett noll. Jag har såna fruktansvärda smärtor hela tiden. De nya tabletternas biverkningar är så jäkla jobbiga. Jag känner mig fullständigt nere på botten, så djupt ner man kan komma, är konstant trött och fullständig orkeslös. Får jag välja så stannar jag bara hemma, ensam, i tystnad och gärna liggandes under täcket i soffan och bara slökollar på tv. Som tur är så har jag ett jobb att gå till så jag slipper fastna i  den där farliga onda spiralen igen.

Tyvärr är det mamma som åker på alla elakheter. Det är aldrig meningen och jag försöker verkligen hela tiden att tänka på det, men så fort jag hör hennes röst så händer det nåt inom mig. Jag mår så fruktansvärt dåligt över det här, men jag vet inte hur jga ska ta mig ur det.

Smärtorna är fruktansvärt överjävulska. Sista 2-3 veckorna har jag knappt tagit mig upp ur sängen. När jag väl lyckats få upp Molly på dagis så har jag knappt tagit mig ner på jobbet. Varje rast/lunch har jag legat i soffan och önskat mig själv död. Efter jobbet har jag hämtat Molly och tvingat mig ta en promenad med Molly i minst 30 min upp till 2 timmar. Detta för att hoppas och kanske jag ska sluta öka i vikt. Det är okså en biverkning av nya tabletterna - viktökning. Just nu ligger jag på 11 kg ytterligare. Jag avskyr att se mig själv i spegeln. Inga kläder passar och jag vill inte köpa nya för jag tänker inte stanna kvar i denna övervikt, men det är jobbigt att inte kunna ha vilka kläder som helst.

För att summera allt: jag blir äcklad av att se mig själv i spegeln, extrem viktökning, trötthet och orkeslös, nerstämdhet, depressions-varning, och smärtorna blir inte bättre, snarare extremt mycket värre.

Ska ringa och boka tid hos min läkare imorgon. Det här fungerar inte alls längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0